пʼятниця, 2 квітня 2021 р.

Первинна оцінка розвитку дитини з ООП у закладі освіти

 01.04.2021 відбулось чергове  розширене засідання інтервізійної групи практичних психологів за  участі Бабійчук Тетяни Михайлівни, директора  КУ “Інклюзивно-ресурсний центр №1” Тернопільської міської ради, (https://kuirc1tmr.wixsite.com

яка пронформувала учасників про первинну діагностику дітей з ООП, надала рекомендації, схему  її проведення та зразок характеристики,  відповіла на актуальні питання щодо конкретних складних випадків в організації  супроводу дітей з ООП. 



У роботі інтервізійної групи взяли участь як практичні психологи так і соціальні педагоги , асистенти вчителя,  вихователі та зацікавлені вчителі. 

Переконані, що лише тоді, коли ми працюємо разом, у партнерстві ми можемо забезпечити  повноцінну підтримку дітям з особливими освітніми потребами, створити таку модель індивідуальної освітньої траєкторії для кожного з них, яка дасть можливість якнайповнішого розвитку та успішної соціалізації.



СХЕМА

написання психолого-педагогічної характеристики на дитину


1.                 Загальні відомості

Прізвище, ім'я. Дата народження. Рік вступу до ЗДО/ЗЗСО. За якою програмою та формою навчається.

2.                 Фізичний статус

Фізичний розвиток дитини, чи відповідає він віку дитини. Відхилення у фізичному розвитку. Стан моторики. Порушення рухів. Координація рухів. Стан аналізаторів. Втомлюваність.

3.                 Особливості пізнавальної діяльності

Увага. Швидкість, обсяг уваги, її стійкість, особливості переключення.

Сприймання. Швидкість, обсяг, точність, осмислення сприймання. Сприймання форми, величини, кольору, часу, простору.

Пам'ять. Швидкість, повнота, міцність запам'ятовування цифрового, наочного, словесного матеріалу. Особливості довільного, мимовільного запам'ятовування. Осмисленість, точність, повнота відтворення. Використання прийомів запам'ятовування, рівень розвитку логічної пам'яті. Індивідуальні особливості пам'яті.

Мовлення. Рівень мовного розвитку. Темп і ритм мовлення. Словниковий запас. Порушення звуковимови. Особливості голосу. Емоційна забарвленість мовлення. Граматична сторона мовлення. Стан діалогічного та монологічного мовлення. Особливості писемного мовлення.

Мислення. Особливості аналізу та синтезу, узагальнення та абстрагування. Рівень розвитку наочно-образного мислення та логічного мислення. Вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки. Розуміння головного в літературному тексті. Здатність робити висновки самостійно.

4.                 Емоційно-вольова сфера

Вираженість та стійкість почуттів. Переважаючий настрій. Ступінь емоційної збудженості. Наявність афекту. Наявність товариських та родинних почуттів.

5.                 Загальні навчальні вміння та навички

Вміння слухати, виконувати словесні завдання, працювати з наочними посібниками, підручниками, зошитом.

Вміння планувати свою діяльність, працювати за планом. Навички самоконтролю. Особливості та труднощі засвоєння нового матеріалу, використання засвоєних знань. Самостійність у засвоєнні знань. Наявність вміння переносити знання у нову ситуацію.

6.                 Особливості засвоєння окремих навчальних предметів дитини (школяра)

Відношення до навчальної діяльності, її мотиви. Старанність. Відношення до оцінки, похвали, покарання. Рівень засвоєння програмового матеріалу (у розрізі предметів, коротка характеристика).

7.                 Особистість дитини

Спрямованість особистості. Характер інтересів. Самооцінка. Вміння дотримуватись правил поведінки в школі, сім'ї.

Самостійність поведінки. Взаємовідносини у дитячому колективі та з дорослими.

Дисциплінованість. Поведінка на уроці/занятті, перерві.

Риси характеру. Працьовитість, лінощі, грубість, впертість, агресивність, егоїзм, замкнутість, стриманість.

8.      Особливі здібності дитини

Малює, співає, грає на музичних інструментах, займається спортом тощо.

2 квітня- Всесвітній день поширення інформації про аутизм!

 

2 квітня- Всесвітній день поширення інформації про аутизм! 

"Ранкова кава" у Міжнародний день просвітництва про аутизм: про мрії батьків і дітей, організована фахівцями БФ"Коло сім"ї" .

 


Інформаційно-просвітницькі ресурси з теми розладів спектру аутизму

https://k-s.org.ua/autism/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=zaproshuyemo_na_rankovu_kavu_u_vsesvitniy_den_poshirennya_informaciji_pro_autizm&utm_term=2021-04-01


"...те, наскільки особа з аутизмом зможе прожити щасливе життя, реалізувати себе в ньому, мати необхідну підтримку залежатиме від того, наскільки ми, як суспільство, є відкритими і простягаємо у відповідь руку дружби, руку фахової підтримки, руку доброзичливості"...

команда "Кола сім"ї"

понеділок, 29 березня 2021 р.

«Оцінка та самооцінка професійних компетентностей фахівців психологічної служби»

 

25.03.2021 року в рамках професійно-компетентнісної підлокації 6 Освітнього трансфер-містечка, у роботі якої взяли участь психологи, соціальні педагоги, заступники директорів закладів освіти ТМТГ, розглядалось питання оцінювання та самооцінювання професійних компетентностей фахівців психологічної служби, зокрема,  здійснення  психологічної профілактики та  психологічної просвіти згідно з професійним стандартом "практичний психолог у закладах освіти". 
Було висвітлено питання структурних елементів  просвітницьких та профілактичних занять, форми,  прийоми та методи, які використовуються фахівцями при проведенні означених заходів,  варіанти оцінки ефективності заходів психологічної профілактики/психологічної просвіти відповідно до визначених потреб та показників ефективності.

 Учасникам було  запропоновано  варіант аналізу та самоаналізу профілактичного та просвітницького заняття фахівця психологічної служби  у вигляді протоколу, який структурує інформацію про проведене заняття та дає можливість оцінити його з точки зору досягнутої мети, використаних прийомів та методів, структурованості та інших важливих параметрів результативності.












пʼятниця, 19 березня 2021 р.

безпека дітей у мережі

 

Безпека в мережі: сучасні підходи.
Запобігання кібербулінгу.

Клуб спілкування соціального педагога

11.02.2021

Завдання глобального суспільства полягає, з одного боку, у розробці й побудові досвіду для підлітків, який допомагає їм скористатися можливостями Інтернету, з іншого – у пом’якшенні проблем у житті, які частково опосередковані цифровими технологіями   Дж. Палфрей, У. Глассер, К. Макклай        

Загрози, з якими можуть зустрітися діти в мережі 

       Віруси

       Хакери та злам особистих профілів

       Фінансове шахрайство

        Небажаний вміст в Інтернеті

       Секстинг

       Кібербулінг

       Небезпечні знайомства

       Небезпечні квести

       Інтернет-залежність

 

Щоб запобігти всім негативним явищам та небезпекам, які очікують в Інтернеті, необхідно навчитися правильній поведінці та безпечним користуванням сучасними Інтернет технологіями 

 

ДЖЕРЕЛА, РЕКОМЕНДОВАНІ МОНУ  ДЛЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ БЕЗПЕЧНОМУ КОРИСТУВАННЮ ІНТЕРНЕТОМ



АНКЕТА 
щодо виявлення рівня безпечної поведінки підлітків в Інтернеті


КУДИ ЗВЕРТАТИСЬ  ШКОЛЯРАМ У ВИПАДКУ КІБЕРБУЛІНГУ




ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ: 

«ДІТИ. ІНТЕРНЕТ. МОБІЛЬНИЙ ЗВ'ЯЗОК»


ПОСІБНИКИ, РЕКОМЕНДОВАНІ  МОНУ 

ДЛЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ БЕЗПЕЧНОМУ КОРИСТУВАННЮ ІНТЕРНЕТОМ

https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/vihovna-robota-ta-zahist-prav-ditini/bezpeka-ditej-v-interneti



       Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків 

       Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі: навчально-методичний посібник

       Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.

       Пам’ятка для батьків "Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок", розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі.

       Онлайн-посібник "COVID-19. Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів"

       Посібник Ради Європи "Свобода вираження поглядів та інтернет"

       Навчально-методичний посібник "Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в інтернеті"

       Методичні рекомендації до використання в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти навчально-методичного посібника та робочого зошитаІнтернет, який ми хочемоˮ (the Web We Want)

       Дізнайся про свої права в цифровому середовищі

       Попередження та протидія КІБЕРБУЛІНГУ в дитячому середовищі України

       Запобігаємо кібербулінгу змалечку

 

БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ. МАТЕРІАЛИ ТА РЕСУРСИ З САЙТУ ІМЗО

       Захист і  реалізація прав дітей у цифровому середовищіважливий документ від Ради Європи

Навчально-методичні ресурси

       Навчально-методичний посібник «Обачність. Пильність. Захист. Ввічливість. Сміливість»

       Посібник містить плани уроків призначені для учнів та учениць початкової школи та зосереджені на ключових принципах мережевого етикету й безпеки. Заняття запропоновані у п‘яти темах: обачність в Інтернеті, пильність в Інтернеті, захист в Інтернеті, доброзичливість в Інтернеті, сміливість в Інтернеті.

       Посібник Клан Кліц-Клац. Виховання дітей в цифрову еру

       Посібник для батьків у доступній формі містить необхідну інформацію та поради, які будуть корисні батькам для сприяння позитивному використанню дітьми цифрових технологій.

       Робочий зошит для підлітків the Web We Want (Інтернет, який ми хочемо)

       Посібник створений молодими людьми для молоді, спрямований на вивчення прав та обов’язків в Інтернеті та заохочення до роздумів про поведінку в Інтернеті.Запропоновані 18 завдань допоможуть підліткам перевірити свої навички, дізнатися більше про свої права в онлайн-світі.

       Посібник для вчителів the Web We Want (Інтернет, який ми хочемо).

        Посібник містить плани уроків, що пропонують ідеї та заходи, щоб заохотити молодь розвивати навички творчого та критичного мислення, необхідні для повноцінного життя в світі.

       Методичні рекомендації до використання в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти навчально-методичного посібника та робочого зошита „Інтернет, який ми хочемоˮ (the Web We Want).

       Рекомендації містять практичні пропозиції для інтегрування занять, представлених у навчально-методичному посібнику та завдань у робочому зошиті „Інтернет, який ми хочемоˮ (Тhe Web We Want) в навчальні програми з предметів в закладах освіти України.

       Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті

       Посібник містить теоретичні питання безпечної поведінки в Інтернеті, опис занять та 8 тренінгових вправ із розвитку базових компетенцій безпечної поведінки підлітків в Інтернеті, плани заходів для педагогів та батьків.

       Посібник з протидії мови ненависті «Закладинки»

       Посібник містить 24 приклади вправ з теми протидії мові ненависті онлайн через навчання з прав людини. У вправах розкриваються теми мови ненависті онлайн, прав людини в Інтернеті, свободи вираження поглядів, приватного життя і безпеки, інтернет-грамотності, демократії та участі.

       Онлайн-курс “Права людини в освітньому просторі

       Третій модуль курсу розкриває тему «Права людини та Інтернет»: еволюція концепції прав людини у цифрову еру, результати моніторингу сайтів закладів освіти в Україні (2018). Дає можливість дослідити власний сайт закладу освіти чи сторінку закладу освіти щодо дотримання прав дитини онлайн, дізнатись більше про законодавство та міжнародні ініціативи щодо безпеки дітей в онлайновому просторі.

       Методичні рекомендації щодо організації роботи сайту закладу освіти (із фокусом на повагу прав людини в онлайновому просторі)

Ресурси про День безпечного Інтернету:

       Офіційний сайт Дня безпечного Інтернету (англійською мовою): www.saferinternetday.org

       Сторінка «День безпечного Інтернету в Україні» у Фейсбуці: https://www.facebook.com/UkraineSID

       Сайт Центру кращого Інтернету: https://betterinternetcentre.org

підготовано за матеріалами відкритих інтернет-джерел