понеділок, 4 травня 2020 р.

Інтервізійна он-лайн зустріч працівників психологічної служби



Інтервізія для  працівників психологічної службив умовах карантину та пандемії 

з використанням  програмного забезпечення відеоконференцзвязку  Zoom

29.04.2020

Галина Несмашна приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

 29 апр 2020 12:00 AM София
Подключиться к конференции Zoom
Идентификатор конференции: 
Пароль: 

Інтервізійна зустріч дозволила учасникам обмінятися досвідом організації дистанційного супроводу учасників освітнього процесу, збагатитися цікавими ідеями:   заняття з підготовки до шкільного навчання для дітей з ООП, вечірні чаювання в Zoom з педагогами для подолання стресу,  профорієнтаційна он-лайн діагностика і консультування щодо вибору професії для старшокласників, вебінари для педагогів з питань стресостійкості та ін.
Працівники психологічної служби  працюють з використанням он-лайн платформ Вчи.юа  https://vchy.com.ua/  та Google classroom , створюють власні сайти та сторінки на сайтах шкіл, мережі ФБ, та ін. 

Вправи для стабілізації  психоемоційного стану


І. Кінезіологічні вправи  

Можуть допомогти зменшити втому, стресове навантаження, покращити емоційний, фізичний і психічний стан.

Вправа “Енергетизатор”
Покласти схрещені руки на стіл перед собою. Притиснути підборіддя до грудей. Відчути розтягнення м’язів спини і розслаблення плечового пояса. З глибоким вдихом закинути голову назад, прогнути спину і розкрити грудну клітку. Потім на видиху знову розслабити спину і опустити підборіддя до грудей. В результаті цих дій розслабляються м’язи шиї і плечового пояса, підвищується рівень кисню в крові, активізується вестибулярний апарат, посилюється приплив спинномозкової рідини в центральну нервову систему.
До цієї простої, але ефективної вправи вдаються під час роботи за комп’ютером. Якщо виконувати її 5-10 хвилин, то зменшується, а то і зовсім проходить відчуття втоми, помітно краще починає «працювати голова», підвищується концентрація уваги.

Вправа “Лобово-потилична корекція”
При виникненні почуття тривоги, невпевненості, хвилювання (або навіть стресу) допомагає так зване лобо-потиличне охоплення. Одну долоню покласти на чоло, іншу – на потилицю. Сконцентруватися. Зробивши кілька глибоких рівних вдихів і видихів, спокійно озвучити свою проблему. Якщо говорити вголос не виходить, досить просто думати про це. Посидіти так кілька хвилин. Якщо виникає позіхання, то це означає, що тіло вже позбавляється від напруги.
Коли рука торкається до чола, відбувається приплив крові, вона починає краще циркулювати по лобових частках мозку. У цій ділянці мозку відбуваються аналіз, усвідомлення і оцінка проблеми, і визначаються шляхи виходу з такої ситуації. На потилиці розташована зона, яка сприймає візуально ті образи, які потім зберігаються в нашій пам’яті. Прикладання до цієї області долоні стимулює кровообіг. Людина ніби стирає подібним чином проблеми, образи, негативні ситуації. Завдяки глибокому диханню, в кров надходить кисень, повітря вентилюється – і з організму випаровується негатив. Вправа дає бажаний результат.


Пандемія викликає багато страхів, актуалізує питання фізичного здоров"я, тілесного комфорту і безпеки.  Наступна вправа дозволяє стабілізувати емоційний стан, подолати психосоматичні прояви, вирівняти фізичний стан. 


ІІ. Вправа - візуалізація „Потік світла"

Пройдіться   зосереджено   по   своєму   тілу.   Зверніть   увагу   на   якісь неприємні відчуття, що Вам заважають. Де саме? Спробуйте уявити:
Якби ці неприємні відчуття мали форму, якою була б ця форма?
Якби ці неприємні відчуття мали колір, яким був би цей колір?
Якби ці неприємні відчуття мали певну властивості, консистенцію....?
Уявіть собі, що у Вашому розпорядженні космічне світло всесвіту. Потік світла, якого дуже багато.  Ви можете визначити  колір  цього  потоку світла. Виберіть той колір, який Ви пов’язуєте із зціленням.
Цього світла безмежно багато. Чим більше його використовувати, тим більше його прибуває.
Уявіть собі, як Ви підводите це світло до себе. Воно може увійти у Ваше тіло зверху,  пронизуючи  його.  Відчуйте, як  це  світло  раз  за разом пронизує Ваше тіло, ... потилицю і плечі, ....грудну клітку ....живіт, таз, ноги раз за разом цілюще світло пронизує усе.
Зверніть увагу, як поводиться світло у місцях із неприємним відчуттям.
Дайте світлу подіяти там особливо і зверніть увагу, що відбувається. Чи змінюється щось у формі, кольорі чи властивостях? Не поспішайте, нехай цілюще світло подіє 
вправа для діагностики суб"єктивного сприйняття простору сімейних відносин.
А тепер нехай потік світла раз за разом виходить із Вашого тіла. Із ніг, рук,   тазу   і   живота,  накінець, із  грудної  клітки,  плечей, голови… Раз за разом світло виходить із Вашого тіла…., повертається до великого потоку світла…      
Якщо Ви хочете, Ви можете подякувати світлу за допомогу.
Ще  раз  пройдіться  своєю зосередженістю  по тілу, зверніть увагу на зміни...
А тоді поверніться всією своєю зосередженістю у приміщення.


Ізоляція вимусила нас перебувати 24 години на добу  поруч з близькими, що спонукає шукати нові способи налагодження взаєморозуміння, структурування часу, дистанцівання та встановлення кордонів тощо.
Вправа допоможе зрозуміти, як ми переживаємо свої стосунки, які свої очікування проектуємо на них, як сприймаємо своїх близьких.... 

ІІІ. Вправа "Живий будинок" 

Н.Кедрової в модифікації О.Тараріної 

(Елена Тарарина  Практикум по арт-терапии. Шкатулка мастера.: ФЛП Тарарина, 2016)

Мета: діагностика суб"єктивного сприйняття клієнтом психологічного простору сімейних відносин.
Завдання:
виявлення перспектив консультаційної роботи;
визначення ролі близьких людей в оточенні клієнта;
прояснення у свідомості клієнта його реальних сосунків з близькими;
виявлення конфліктної ситуації в сім"ї.
Обладнання: аркуш паперу (А4), кольорові олівці, простий олівець, ручка.
Час : 15–25 хв.
Вікові рамки застосування: від 5 р. і далі
Алгоритм роботи
Вступ. Письмово (усно) назвіть людей, з якими ви живете  під одним дахом.
Основна частина
• Напишіть (назвіть) імена 7–8 осіб з числа ваших родичів , друзів, які впливають на ваш розвиток в даний момент.
• На аркуші паперу  формату А4 зобразіть простим олівцем сільський будиночок, в якому обов"язково є 
фундамент, 
стіни,
вікна, 
дах, 
горище, 
труба, 
двері, 
поріг.
• Присвойте кожній частині будиночка ім"я конкретної людини, починаючи з себе. Прямо на малюнку  напишіть, хто з вказаних Вами людей може бути дахом, хто – вікнами, стінами і т. д.
• Обговоріть з клієнтом можливі інтерпретації роботи.

Можливі інтерпретації:
фундамент – у значенні «+»: головний матеріальний і духовний «забезпечувач» сім"ї, той, на кому все тримається; у значенні «-»: людина, на яку всі тиснуть;
стіни – людина, яка відповідає за емоційний стан сім"ї і автора малюнка безпосередньо;
вікна – майбутнє, люди, від яких сім"я чгось чекає, на кого покладає надії (у нормі вікна асоціють с дітьми);
дах – людина в сімї, яка жаліє і  оберігає клієнта, створює почуття безпеки, або ж клієнт хотів би це від нього отримувати;
горище – символізує секретні стосунки, а також бажання клієнта мати з цією людиною більш довірливі стосунки. Горище також  може симовлізувати людину, з якою у клієнта стосунки розвивались в минулому, а на даний момент менш активні;
труба – людина, від якої клієнт отримує чи хотів би отримувати особливу опіку, підтримку. Також може трактуватися як символічне позначення людини, яка допомагає «випустити пару», відрегулювати емоції;
двері – інформаційний портал; той, хто вчить вибудовувати стосунки зі світом; той, у кого клієнт вчиться взаємодіяти з іншими людьми;
поріг – людина, з якою клієнт пов"язує можливість комунікації  в майбутньому.
Висновки. Методика дозволяє за досить короткий час визначити роль кожного члена сім"ї в житті клієнта, а також зрозуміти, яку роль у своїй сімейній системі він відводить собі.











четвер, 30 квітня 2020 р.

Цифрова грамотність



Самовдосконаленню немає меж!
Сервіси Google викристовувати почала давно. Тепер отримала підтвердження, що я таки вмію ними користуватися!!!

Принагідно запрошую колег присвятити час  опануванню сервісами які так полегшують життя в період карантину. Навчання безкоштовне, інформативне, з  отриманням  сертифіката!
З цифровими навичками ви зможете ефективно та безпечно застосовувати технології в роботі та навчанні, для професійного та особистісного розвитку.

 Курси  цифрової  грамотності    доступні  на  порталі «Дія. Цифрова  освіта»,  який можна знайти за посиланням  

https://osvita.diia.gov.ua/










Про соціальний капітал і довіру


Продовжую навчання на курсах  методистів районних (обласних, міських) методичних кабінетів (центрів) та керівників методичних об’єднань психологічної служби ЦІППО.

  Цікаве заняття провела для нас  І. О. Бондаревська,  кандидат психологічних наук, доцент, старший науковий співробітник лабораторії психології масової комунікації та медіаосвіти Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, доцент кафедри психології управління Університету менеджменту освіти.

тема : "Психологія економічної поведінки сучасного фахівця" 

Впродовж заняття (і ще за кілька днів до нього) ми досліджували стан свого соціального капіталу, особливості збалансованості різних сфер життя та актуальні цілі.
Отримали інормацію про довіру як основний атрибут соціального капіталу, вплив стереотипів на сприйняття потенційного ділового партнерства, обумовлену та безумовну довіру, стратегії, якими ми керуємось в житті (стратегія виживання та стратегія розвитку), відміності між ними та їх вплив на наш соціальний капітал. 

Соціальний капітал це сукупність актуальних або потенційних ресурсів,  що  базуються  на  інституціоналізованих  відносинами  взаємного знайомства і визнання міцних зв’язках.
 (з  Блозва  П.І.  Соціальний  капітал  як  психологічний  ресурс  становлення політичної культури молоді: дис. … канд. психол. наук : 19.00.11 / Блозва П. І.. – К., 2017. – 211 с.)   

У контексті теми важливою видалася ідея Ф. Фукуями про довіру як культурну основу благополуччя,  оскільки рівень довіри у суспільстві визначає характер економічних інститутів та  укладення угод.

Його книгу Доверие: социальные добродетели и путь к процветанию: Пер. с англ. / Ф. Фукуяма. — М.: ООО «Издательство ACT»: ЗАО НПП «Ермак», 2004. — 730, [6] с. — (Philosophy). можна прочитати за посиланням   Ф.ФУКУЯМА

середа, 29 квітня 2020 р.

рекомендації по роботі в карантин

Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти

https://nmcpssr.blogspot.com/2020/04/blog-post_16.html#comment-form




Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти

Методичні рекомендації для практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти Донецької області з питань організації діяльності під час карантину

https://cutt.ly/Kt9MrBL


Черкаський обласний інститут післядипломної освіти

http://oipopp.ed-sp.net/?q=node%2F48602&fbclid=IwAR2rkImjQdA1RxHixK4p86D2F6zLgZIElQUZil2coeRkaz6iLluXSusx-k8


Навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти Вінницької області

https://vinps.vn.ua/?p=983


Індивідуальний план роботи під час карантину практичного психолога



Зразок плану роботи практичного психолога школи під час карантину 



Гра в «ізоляцію». Як адаптуватись до режиму «карантин» - поради психолога

неділя, 26 квітня 2020 р.

перспективний план дистанційної роботи



Перелік науково-методичних заходів  
у дистанційному режимі
до 01 липня 2020
(посилання для реєстрації буде надсилатися в групи у ФБ та вайбер, а також буде розміщено на сторінці події на цьому блогу)


Тема
Форма проведення/ Для кого
Ресурс для розміщення матеріалів
дата
Дистанційна робота психологічної служби освіти
вебінар

Працівники психологічної служби
Блог

07.05.2020 
12.00
Кризове консультування  в сучасних умовах
вебінар


Психологи закладів освіти
Блог

13.05.2020

12.00
Стрес та способи його подолання. Психологічна стійкість особистості
вебінар

Працівники психологічної служби, охочі педагоги
Блог
27.05.2020

12.00
Основи психосоматики та  психологічна підтримка здоров’я у часі пандемії


Працівники психологічної служби, охочі педагоги


Блог


Червень
інтервізії для  працівників психологічної служби в умовах карантину та пандемії
відеозустріч

Працівники психологічної служби
Блог
Група у ФБ
,29.04.2020
12.00

Психологічні практики гармоні зації психічного здоров’я особистості в умовах каратинного способу життя

Працівники психологічної служби, охочі педагоги та батьки
Блог

Червень
Розвиток мислення школярів: сучасні підходи. Критичне мислення.

Психологи ЗЗСО
Блог

Червень
Моніторинг діяльності психологічної служби за 2019-2020нр
відеозустріч

Працівники психологічної служби
Блог
06.05.2020
12.00
Група психологічної підтримки

Працівники освіти, батьки
Блог
Група у ФБ
Червень



Т-містечко: «Альтернативне оцінювання учнів у позаурочний час»
вебінар

Педагоги, які працюють з обдарованими дітьми
Ютуб-канал В.Сенькова
Блог
19.05
10.00
Т-містечко: «Карантин без стресу. Психологічна он-лайн вітальня для батьків»
вебінар

Батьки
охочі педагоги

Блог


19.05
12.00