понеділок, 6 листопада 2017 р.

поєднання ігрової та арт терапії в роботі з школярами з емоційно-поведінковими розладами.


"Суспільство, в якому табуйовано агресію, обов'язково знайде їй вихід, навіть якщо це будуть способи, неетичні для інших..."
Олена Шевченко, психолог (Донецьк, Харків)




2  передачі Говорить Україна... на схожу тему- агресивні діти.
В обох випадках неблагополуччя певною мірою торкнулося сім"ї.
в обох випадках  дорослі робили все, що могли, щоб змінити поведнку дитини...в обох випадках їм це не вдалося...
команда різнопланових фахівців  аналізує ситуації та  шукає аріанти  допомоги сім"ї і в першу чергу дитині.
ситуацї схожі- причини ріні. відповфідно різні і варіанти допомоги.
в одному випадку- органічні порушення, які є причиною злоякісної, некерованої агресії.
в іншому-  педагогічна некомпетентність батьків та насилля щодо дитини.
в обох випадках психіатри називали діагноз...в обох випадках пропонували медикаментозну корекцію.

при всій умовності жанру ток-шоу , обидва відео показові з точки зору роботи мультидисциплінарної команди, фаховості психологічної допомоги,  а також прикладу прийняття дитини з її особливостями.

Рекомендую до перегляду психологам у якості  матеріалу для роздумів. 



  
ще кілька цитат психолога Олени Шевченко

"...У нашому суспільстві злість не прийнято висловлювати. А війна - це можливість проявити свою агресію, тваринну агресію, кяка копичилася  роками, як я вже говорила раніше. І якщо ми звернемося до психоаналізу, то зрозуміємо, що агресія, яка народжується всередині мене (наприклад) щодо якоїсь людини, не народжується прямо ось відразу. Вона є похідною від агресії, що була спрямована на батьків в дитинстві, на інших авторитетних осіб, і від агресії, спрямованої на себе. Я нагромаджую весь цей негатив, і тут з'являється об'єкт, на який я можу агресію вільно зігнати, нехай навіть з ризиком для життя. Звідси і бунти, і масове невдоволення, і бажання володіти зброєю. Будь-яка зброя - це символ влади..."


"..На жаль, у нас поки немає етики роботи з емоціями, і агресією в тому числі...

Так як же суспільству розряджати емоції?
Потрібно працювати з агресією. Коли невдоволення ще не перетворилося на злість, ним можна управляти і спокійно його озвучувати. Можна реалізовуватися в спорті, проживаючи цю емоцію. Важливо усвідомлення своїх потреб. Якщо люди почнуть усвідомлено проживати злість, брати відповідальність за своє сьогодення і майбутнє, країна буде успішно розвиватися.."


А 18.08. 17. у нас було перше засідання інтерактивної школи сучасного фахівця психологічної служби. Вдосконалюємо вміння роботи з агресивними дітьми. Гарно вийшли дві протилежності- колажовані "плащі" агресивності-доброзичливості. Цікаво, що приміряючи їх на себе, зрозуміла, чи, скоріше, відчула, що енергії більше все таки в агресії ....Отак))))

Гарний вийшов у нас портрет агресивної дитини, коли ми "переклеювали ярлики" і знайшли позитивні функції у кожній з негативних якостей агресивної дитини.
У підсумку, зійшлися на тому, що агресивні діти мають такий спосіб комунікації зі світом. І ми можемо вчити їх обирати більш ресурсні способи.

Немає коментарів:

Дописати коментар