14 та 15 листопада 2018 року у рамках освітнього трансфер-містечка інноваційних можливостей
#T_mistechkо "Створення компетентнісного методичного простору в умовах реформування освіти"
" працювали" локації , одним із завдань яких було сприяти усвідомленню ролі та місця психологічної служби в освітньому процесі.
15.11.2018 - наскрізна локація "Розвиток і гармонізація особистості школяра через формування образного мислення"
"Казки потрібні, щоб замість формули з'явився чуттєвий образ, наше підсвідоме глухе і сліпе до схем,
але жваво відгукується на емоційно заряджені образи..".
- Вчені говорять про прямий взаємозв’язок між природним, екологічно здоровим типом мислення (двопівкульним, цілісним) і фізичним та психічним здоров’ям дитини.
- Взаємодія обох півкуль приводить до того, що тіло, емоції і розум досягають гармонії. Організм учнів насичується гормонами радості, щастя, задоволення- ендорфінами.
Локація, де зібралися психологи та вчителі зарубіжної літератури, щоб під час тренінгу «Розвиток і гармонізація особистості школяра через формування образного мислення» отримати відповіді на питання
Þ Як організувати інтеграцію ключових і загальнопредметних компетентностей через наскрізні лінії?
Þ Як створити ситуацію зустрічі «Читач – текст»?
Þ Який літературний матеріал пропонувати для дискусії?
Þ Яким має бути системний психолого – педагогічний супровід учня – читача?
Змістова наскрізна лінія
«Громадянська відповідальність»
Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.
Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.
Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища.
Роль учителя НУШ
1. Учитель – організатор всіх активних видів діяльності учня ,компетентний консультант і помічник, що відходить від традиційних поглядів на процес навчання.
2. Зміщення акцентів на готовність учня застосовувати здобуті знання й набуті вміння й навички для розв’язання проблем, що виникають уреальному житті.
4. Формування цікавого й освіченого співрозмовника, а не наповнення дитини науковими визначеннями і поняттями.
5. Перевагою має стати особистісно орієнтований підхід до навчання, який зумовлює використання відповідних методів і форм навчання, сфокусованих на учневі ,забезпечуючи перехід від авторитарної до гуманістичної освітньої парадигми.
Нотатки до теми
- Важливим аспектом мислення є його зв'язок з емоційною сферою, почуттями людини, що створюють сприятливі умови для розвитку образного мислення.
- Вміння працювати з образами (створювати їх, оперувати ними) надає всьому процесу засвоєння знань особистісно значущий характер
- Постійна опора на образ робить засвоювані знання емоційно насиченими, активізує творчі сторони особистості, уяву.
- Образне сприйняття світу відрізняється рухливістю, динамічністю, асоціативністю.
- Художньо-образне мислення передбачає здатність учнів проводити паралелі між образами мистецтва та явищами життя.
Ключ до творчості -
уміння знаходитися в трагічній пустоті між ідеями
і насолоджуватися процесом пізнання невідомого.
Венди Судзуки
«Странная девочка, которая влюбилась в мозг"
Мешканці Сходу, як правило, дивляться на світ, сприймаючи його як «ціле». Китайці не вважали, що матерія складається з окремих атомів, а розглядали її у якості неперервних взаємопроникних субстанцій. Їх більше цікавило розуміння контексту, в якому знаходиться об'єкт, ніж його вивчення в ізоляції від усього іншого. Китайські вчені займалися вивченням полей сили і того, як речі впливають один на одного; вони багато років тому досягли розуміння магнетизму і акустичного резонансу, а також зробили задовго до європейців відкриття, що припливами і відпливами на Землі керує Місяць. В галузі медицини китайці стали першовідкривачами холістичного підходу, яка розглядає тіло людини як єдину систему.
Норман Дойдж «Пластичность мозга».
Немає коментарів:
Дописати коментар