четвер, 10 січня 2019 р.

конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі»




На виконання наказів управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації від 05.11.2018 №278 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми», Міністерства освіти і науки України від 01.10.2018 №1044 Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми», від 31.05.2018 №555 «Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» та з метою підвищення професійного рівня і розвитку творчого потенціалу фахівців психологічної служби у системі освіти України було проведено міський етап Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми» (далі-конкурс).
На конкурс було подано 5 авторських програм з різних напрямків профілактичної та корекційної роботи. Аналіз конкурсних матеріалів свідчить про творчий підхід учасників до організації профілактичної роботи з дітьми, різноманітність вибору форм, методів, напрямків роботи, партнерство та співробітництво у досягненні результатів.

Заслуговує на увагу Програма соціально-психологічної підтримки для дітей соціально незахищених категорій "Після третьої", яка реалізується в Тернопільській ЗОШ№4 уже впродовж чотирьох років і може бути зразком партнерської взаємодії загальноосвітньої та вищої школи, батьківської громадськості та соціально-психологічної служби. Тісне спілкування зі студентами-волонтерами, які проводять додаткові заняття, надають допомогу у виконанні домашніх завдань, позитивно впливає на психологічний стан дітей, адже діти в особі студента радше бачать старшого друга, наставника, консультанта. Успішна реалізація програми відбувається завдяки проведенню психологічних занять у формі тренінгу, які проводять шкільний психолог Кусень Марія Зіновіївна та соціальний педагог Лещишин Тетяна Орестівна. Такі тренінгові заняття дозволяють створити в школі умови, за яких діти соціально-незахищених категорій мають можливість отримати потрібні нагляд та підтримку, легше проходять період адаптації до навчання в середній школі, почувають себе в нових умовах більш комфортно, відчувають підтримку та захист.
Психолог ТЗОШ № 19 Татарин Надія Орестівна представила  корекційно - розвивальну програму «Корекція поведінкових проявів дитини». Програма розрахована на учнів 3-4х класів і має на меті гармонізувати поведінку дітей початкової школи, у яких виявлено певні проблеми (тривожність, агресивність, імпульсивність та ін), що забезпечує своєчасну профілактику відхилень у поведінці та особистісному розвитку школярів.
Цікавою є і профілактично-розвивальна програма «У колі друзів» психолога НВК ШПЛ№2 Гусак Алли Василівни. Програма спрямована на профілактику дезадаптації п'ятикласників і передбачає як вивчення особистісних рис учнів так і формування у них адекватної самооцінки, навичок самоконтролю негативних емоцій, а також створення атмосфери довіри і підтримки у класі. Особливістю даної  програми є присутність на заняттях класного керівника як рівноправного учасника групи або помічника тренера, що дає можливість вчителю безпосередньо вивчати своїх учнів, бачити їх взаємодію, емоції, відносини у класі, що значно полегшує формування позитивного мікроклімату в колективі.
Програма практичного психолога ЗОШ№27 ім.В.Гурняка Сербіної Рити Григорівни «Корекція тривожності молодших школярів» спрямована на подолання тривожності, підвищення самооцінки, розвиток навичок саморегуляції емоційних станів, розвиток комунікативних умінь та сприяння процесу становлення позитивних відносин у дитячій групі.
Навчальна програма з позашкільної освіти для дошкільників «Я хочу вчитись» розроблена і апробована психологом Комунального закладу Тернопільської міської ради «Центр творчості дітей та юнацтва» Прачук Іриною Миколаївною у співпраці із педагогами та керівництвом Центру, враховуючи вимоги сучасної освіти. Відмінність даної програми полягає у поєднанні формування пізнавальної сфери дітей та корекції негативних тенденцій соціально-емоційного розвитку.



Додаток №1
до наказу управління
освіти і науки ТМР
від 06.12.2018 № 474


Список переможців
міського етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм
практичних психологів і соціальних педагогів
«Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми»
для нагородження грамотами
управління освіти і науки Тернопільської міської ради


місце
Назва авторської програми
Автор / авторський колектив
Заклад освіти
І
Програма соціально-психологічної підтримки для дітей соціально незахищених категорій "Після третьої"
соціальний педагог
Лещишин Тетяна Орестівна,
 практичний психолог
Кусень Марія Зіновіївна
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4
ІІ
Корекційно-розвивальна програма «Корекція поведінкових проявів дитини».
практичний психолог
Татарин Надія Орестівна
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №19
ІІІ
Профілактично-розвивальна програма «У колі друзів»
практичний психолог
Гусак Алла Василівна
Тернопільський навчально-виховний комплекс школа І-ІІІ ступеня - правовий ліцей№2.







Немає коментарів:

Дописати коментар