середа, 8 травня 2019 р.


Засідання інтервізійної групи психологів  ЗЗСО та ЗДО

Розгляд складних випадків в консультативному  процесі з батьками

ПРОГРАМА  ЗАСІДАННЯ

інтервізійної групи психологів ЗДО
 І. Вступ. Повідомлення мети та структури зустрічі. Перший шерінг. Знайомство та очікування учасників групи. Вправа «Метафора дитини».
ІІ. Консультативні функції  психолога у роботі з батьками.
1. Інформаційне повідомлення «Батьківські функції. Баланс  влади та опіки».
2. «Стилі сімейного виховання». Діагностика та просвіта.
III. Розгляд інтервізійного випадку (за запитом учасників).
IV. Заключний шерінг.  Вправа «Кошик мрій». Підведення підсумків роботи групи. Зворотній зв'язок.

Несмашна Г.Є.,
методист ТКМЦ
Квілінська М.А.,
психолог ТКГ
учасники інтервізійної групи





 2 основні батьківські функції



Влада:  контроль, дисципліна, формування рамок  допустимої поведінки.
Опіка:  турбота,  догляд, любов.

Дисциплінування може бути як надто багато, так і недостатньо. Те ж саме, з опікою і любов'ю.  Залежно від того, якою мірою проявляється кожна з них,  виділяється  4 стилі батьківського виховання.

Індиферентний
Мало дисципліни, мало опіки.

Характерна відсутність інтересу до виконання батьківських обов`язків. Низький рівень контролю. Холодні стосунки.
1. Не встановлюють для дітей жодних обмежень; байдужі до власних дітей.
2. Закриті для спілкування; через свої проблеми в них не залишається часу для виховання дітей.
3. Якщо байдужість батьків поєднана з ворожістю, дитина дає волю своїм найбільш руйнівним імпульсам і схильна до девіантної поведінки.


Авторитарний
Багато дисципліни, мало опіки.

Характерне підкорення своєї поведінки жорстким правилам і нав`язування цих правил дітям, а також відлученням дітей від процесу прийняття рішень. Високий рівень контролю. Холодні стосунки.
1. Віддають накази і чекають, що вони будуть чітко виконані.
2. Закриті для постійного спілкування з дітьми; встановлюють жорсткі вимоги і правила, не допускають їх обговорення, дозволяють дітям лише незначною мірою бути незалежними від них.
3. Їхні діти, як правило, замкнуті, боязливі, дратівливі: дівчатка переважно залишаються пасивними і залежними протягом підліткового та юнацького віку; хлопчики можуть стати агресивними.

Ліберальний
Мало дисципліни, багато опіки.

Характерна  відсутність контролю за дітьми за добрих, теплих стосунків із ними. Низький рівень контролю. Теплі стосунки.
1. Слабко чи зовсім не регламентують поведінку дітей; безумовна батьківська любов.
2. Відкриті для спілкування з дітьми, однак комунікація переважно спрямована від дитини до батьків; батьки не встановлюють якихось обмежень.
3. Діти схильні до непокори та агресивності; при сторонніх поводяться неадекватно й імпульсивно, невимогливі до себе; в окремих випадках діти стають активними, рішучими, творчими людьми.

  
Авторитетний
Достатньо дисципліни, достатньо опіки.

Гармонійне поєднання контролю за дітьми та опіки і любові до них.  
Батьки заохочують спілкування та обговорення в сімейному колі правил поведінки, встановлених для дитини.          Високий рівень контролю. Теплі стосунки.        
1. Визнають і заохочують автономію своїх дітей.
2. Відкриті для спілкування та обговорення з дітьми встановлених правил поведінки; допускають зміни своїх вимог у розумних межах.
3. Діти чудово адаптовані: впевнені у собі, вони добре вчаться в школі й наділені високою самооцінкою.



Немає коментарів:

Дописати коментар