понеділок, 18 травня 2020 р.

«Альтернативне оцінювання учнів у позаурочний час»

Автор ідеї і розробник T’mistechka –Литвинюк Галина Іванівна, директор ТКМЦНОІМ

Підлокація "YouTube

ОСВІТНЬОГО  ТРАНСФЕР-МІСТЕЧКА  ІННОВАЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ

 "Аналітичні інструменти сучасної освітньої  діяльності – 2020"

«Альтернативне оцінювання учнів
у позаурочний час»

УЧАСНИКИ: педагоги, які працюють з обдарованими дітьми

ВЕДУЧІ: Гнатюк Ю.В., Несмашна Г.Є.,Сеньків В.М.ДАТА І 

ЧАС ПРОВЕДЕННЯ : 19 травня 2020р.,  10.00 год

ПЛАТФОРМА:YouTube-канал






19 травня 2020 року в рамках 4-го освітнього трансфер-містечка інноваційних можливостей "Аналітичні інструменти сучасної освітньої діяльності – 2020 (Підлокація "YouTube" ) для педагогів, які працюють з обдарованими дітьми було проведено вебінар «Альтернативне оцінювання учнів у позаурочний час».


Нова українська школа змінила парадигму освіти на компетентнісно-орієнтовану, в якій акцент робиться на практичну спрямованість навчання, підкреслюється роль досвіду, уміння застосовувати знання не тільки в умовах безпосереднього освітнього процесу, але й у нових, нестандартних  ситуаціях.
Специфічні особливості компетенцій "вимагають" зміни також і технології контролю результатів освіти. У цьому випадку традиційні оцінювальні засоби доповнюються системою інноваційних.
Одним з інноваційних інструментів вимірювання компетентностей школярів підліткового віку є Програма міжнародного оцінювання учнів – PISA. Дослідження має на меті визначити рівень компетентностей, тобто здатність підлітка використовувати знання і вміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів.PISA не прив’язується до освітніх програм, не перевіряє рівня навчальних досягнень учнів, натомість оцінює наскільки учень зможе використовувати знання й уміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів.
Детально про Програму, її особливості, досвід участі України та можливості використання завдань педагогами у практиці оцінювання компетентностей учнів розповіла Ю.В.Гнатюк, заступник директора ТКМЦНОЇМ.
Основною умовою при виборі засобів оцінювання компетенцій учнів є їхня багато вимірність, можливість за їх допомогою здійснювати  комплексне оцінювання, визначати інтегровані якості особистості. Цю умову може забезпечитипідхід «автентичного» оцінювання видів інтелекту (Бєлланка, Чепмен і Шварц) на основі теорії множинного інтелекту Г.Гарднера, з якою нині добре знайомі більшість учителів.Вона не тільки допомагає скеровувати процес викладання, але й дає можливість відстежувати навчальні досягнення, відкриває перед учителями нові важливі підходи для реалізації оцінювання на рівні класу. Про основні методи «автентичного підходу», а також, можливості використання в оцінюванні так званої «несистематичної інформації», зокрема, даних, отриманих  у процесі неформальних бесід з учнем, його ровесниками, колишніми вчителями, членами родини та іншими працівниками школи, йшлося у розповіді Несмашної Г. Є., психолога, методиста ТКМЦНОІМ.
У традиційному навчанні контроль результатів здійснює вчитель. При компетентнісному підході, безперечно, цю функцію можуть виконувати усі учасники освітнього процесу: педагоги, однолітки, батьки та сам учень, адже здатність до самооцінки - необхідна умова і ознака компетентності в певній галузі.
Лабораторією якості навчання обдарованої дитини (ЛЯНОД, автор ідеї -  кпн. Николин М.М.) було розроблено модель виявлення, стимулювання та розвитку інтегральних компетентностей школярів різного віку у формі так званих "альтернативних олімпіад".
В. М. Сеньків, методист ТКМЦНОІМ, керівник ЛЯНОД, ознайомив учасників з досвідом проведення "альтернативних олімпіад" та можливостями їх використання педагогами як в освітньому процесі, так і в позаурочний час для оцінки компетентностей учнів.



Гнатюк Ю.В., Несмашна Г.Є.,Сеньків В.М.

Немає коментарів:

Дописати коментар