Автор ідеї і розробник T’mistechka –Литвинюк Галина Іванівна, директор ТКМЦНОІМ
Підлокація "YouTube"
ОСВІТНЬОГО ТРАНСФЕР-МІСТЕЧКА ІННОВАЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ
"Аналітичні інструменти сучасної освітньої
діяльності – 2020"
«Альтернативне
оцінювання учнів
у
позаурочний час»
УЧАСНИКИ: педагоги, які працюють з обдарованими дітьми
ВЕДУЧІ: Гнатюк Ю.В., Несмашна Г.Є.,Сеньків В.М.ДАТА І
ЧАС ПРОВЕДЕННЯ : 19 травня 2020р., 10.00 год
ПЛАТФОРМА:YouTube-канал
19
травня 2020 року в рамках 4-го освітнього
трансфер-містечка інноваційних можливостей "Аналітичні інструменти сучасної освітньої діяльності – 2020 (Підлокація
"YouTube" ) для педагогів, які працюють з обдарованими дітьми було
проведено вебінар «Альтернативне оцінювання учнів у позаурочний час».
Нова українська школа
змінила парадигму освіти на компетентнісно-орієнтовану, в якій акцент робиться
на практичну спрямованість навчання, підкреслюється роль досвіду, уміння
застосовувати знання не тільки в умовах безпосереднього освітнього процесу, але
й у нових, нестандартних ситуаціях.
Специфічні особливості компетенцій "вимагають" зміни також і
технології контролю результатів освіти. У цьому випадку традиційні оцінювальні
засоби доповнюються системою інноваційних.
Одним з інноваційних інструментів вимірювання компетентностей школярів
підліткового віку є Програма міжнародного оцінювання учнів – PISA. Дослідження
має на меті визначити рівень компетентностей, тобто здатність підлітка
використовувати знання і вміння, отримані в школі, за можливих життєвих
труднощів і викликів.PISA не прив’язується до освітніх програм, не перевіряє
рівня навчальних досягнень учнів, натомість оцінює наскільки учень зможе
використовувати знання й уміння, отримані в школі, за можливих життєвих
труднощів і викликів.
Детально про Програму, її особливості, досвід
участі України та можливості використання завдань педагогами у практиці оцінювання
компетентностей учнів розповіла Ю.В.Гнатюк, заступник директора
ТКМЦНОЇМ.
Основною умовою при виборі засобів оцінювання компетенцій учнів є
їхня багато вимірність, можливість за їх допомогою здійснювати
комплексне оцінювання, визначати інтегровані якості особистості. Цю умову може
забезпечитипідхід «автентичного» оцінювання видів інтелекту (Бєлланка, Чепмен і
Шварц) на основі теорії множинного інтелекту Г.Гарднера, з якою нині добре знайомі більшість
учителів.Вона не тільки допомагає скеровувати процес викладання, але й дає
можливість відстежувати навчальні досягнення, відкриває перед учителями нові
важливі підходи для реалізації оцінювання на рівні класу. Про основні методи
«автентичного підходу», а також, можливості використання в оцінюванні так
званої «несистематичної інформації», зокрема, даних, отриманих у процесі неформальних бесід з учнем, його
ровесниками, колишніми вчителями, членами родини та іншими працівниками школи, йшлося у розповіді Несмашної Г. Є., психолога, методиста ТКМЦНОІМ.
У
традиційному навчанні контроль результатів здійснює вчитель. При компетентнісному
підході, безперечно, цю функцію можуть виконувати усі учасники освітнього
процесу: педагоги, однолітки, батьки та сам учень, адже здатність до самооцінки
- необхідна умова і ознака компетентності в певній галузі.
Лабораторією якості навчання обдарованої дитини (ЛЯНОД, автор ідеї - кпн. Николин
М.М.) було розроблено модель виявлення, стимулювання та розвитку інтегральних
компетентностей школярів різного віку у формі так званих "альтернативних олімпіад".
В. М. Сеньків, методист ТКМЦНОІМ, керівник ЛЯНОД, ознайомив учасників з досвідом проведення "альтернативних
олімпіад" та можливостями їх використання педагогами як в освітньому
процесі, так і в позаурочний час для оцінки компетентностей учнів.
Гнатюк
Ю.В., Несмашна Г.Є.,Сеньків В.М.
Немає коментарів:
Дописати коментар