четвер, 10 грудня 2020 р.

 Практики майндфундлес у забезпеченні збереження психічного здоров’я учасників освітнього процесу

Інтерактивна школа сучасного фахівця психологічної служби

26.11.2020

Спокій не означає, що я став килимом для дверей або приймаю несправедливості, які я бачу навколо себе, і те, що може зі мною статися.
Спокій означає, що я призупиняюсь, відчуваю гнів всередині себе і глибоко розумію його, а потім використовую його продуктивним, потужним способом, щоб здійснити зміни, які я хочу бачити.
Спокій дає мені чіткість говорити і діяти способом, найкориснішим мені і навколишньому світу. Спокій насправді є суперсилою».
Мішель Марос, Барб Шмідт


ПЛАН

  • üМайндфундлес як засіб гармонізації психічного здоров'я особистості
  • ü  Базові компоненти Майндфулнес
  • ü усвідомлене та неосудне проживання власного досвіду
  • ü проживання теперішнього у кожному моменті
  • ü Уважність у кожному моменті, уникання мультизадачності

ü  Три практики  Майндфулнес

ü  Хвилинна медитація «comma».
ü  5-хвилинна медитація  «Скaнування тіла».
ü  Родзинкова медитація.

  • ü Зворотний звязок

«Майндфулнес — стандартизовані типи практик, що мають доказову базу й науково доведений ефект для психічного здоров’я. Вони “очищені” від езотерики, це - техніки медитації та релаксації, завданням яких є гармонізувати роботу мозку».

 Термін «mindfulness» ввів американський професор медицини Джон Кабат-Зінн в 70-х роках ХХ століття. Майндфулнес він пояснював як «безоцінну усвідомленість, яка виникає внаслідок свідомого скерування уваги на теперішній момент власного досвіду».

Тема використання майнфундлес як практики  сприяння формуванню стресостійкості  народилася як відповідь на завдання збереження психічного здоров"я учасників освітнього процесу, запобігання вигорянню педагогічних працівників, а особливо фахівців писхологічної служби як представників допомагаючих професій, які в умовах суспільних викликів  повинні бути озброєні сучасними дієвими інстументами психо-соціальної допомоги. 

Обговорюючи виконані практики, учасники висловлювали дуже глибокі зауваження щодо внутрішніх процесів, які з ними відбувалися та усвідомлень, які з’являлися в процесі.

Психолог ТЗОШ№14 Гусак А.В. поділилась досвідом впровадження навчання учнів за програмою СЕЕН (соціально - емоційно - етичне навчання), базою якого є розвиток вміння утримувати увагу, розуміти та контролювати свої емоції, системно і критично мислити, співчувати. Програму SEE Learning розробила міжнародна команда вчених Університету Еморі (США), за підтримки Лауреата Нобелівської премії миру Далай-лами XIV, на базі ідей американського психолога Деніеля Гоулмана.  У процесі обговорення дійшли висновку, що запопоновані на засіданні інтерактивної школи практики  близькі до тих, які пропонує програма СЕЕН (з врахуванням вікових особливостей школярів.)

 Ми спільно прийшли до висновку, що застосування технік  майндфундлес  може допомогти при розладах харчової поведінки, зменшує тривогу, допомагає відчувати смак життя та почуватися більш впевнено, гармонізує психічні  процеси та стани. сприяє розслабленню та може використовуватися як формальна практика так і повсякденне усвідомлене проживання життя.

Немає коментарів:

Дописати коментар