пʼятницю, 29 грудня 2017 р.

інтерактивна школа сучасного психолога ДНЗ 2 заняття Використання методу музикотерапії у роботі психолога ДНЗ


Засідання інтерактивної школи сучасного  психолога ДНЗ
 Використання методу музикотерапії у роботі психолога ДНЗ”.
30.11.2017

Мета : формування базових знань в галузі музикотерапії; ознайомлення учасників із особливостями методу у роботі з дітьми дошкільного віку.

ПРОГРАМА
1.  Забезпечення психологічного благополуччя дитини  для вільного самовиявлення та творчого розвитку особистості.
Волинець Л.М.
директор НВК №7

2. Поняття музикотерапії, особливості її використання у роботі психолога ДНЗ.
Несмашна Г.Є.,
методист ТКМЦ

3. Використання нестандартних муизичних та шумових інструментів з роботі з дітьми дошкільного віку.

Турченяк  О.Д.
муз.керівник НВК№7

4.. Практикум з музикотерапії. 
Несмашна Г.Є.,
методист ТКМЦ
учасники засідання
інтерактивної школи



Відповідь на питання, чому музика так близько дотикається глибинних пластів  нашої багатогранної особистості слід шукати у далекому минулому, коли ми ще знаходились в утробі матері і відчували музику ритму материнського серця, музику її тіла, музику її дихання й голосу, а іноді до нас  долинав і голос батька…”  Г.-Г. Декер-Фойгт

Музикотерапія– психотерапевтичний метод використання музики як засобу психокорекційного впливу



Психологічні  механізми
психокорекційного впливу музикотерапії
 (за Зав'яловим):
· - катарсис - емоційна розрядка;
· - регулювання емоційного стану;
· - засвоєння нових способів емоційної експресії;
·  полегшення усвідомлення власних переживань, конфронтація з життєвими проблемами,
· - підвищення соціальної активності та ін

Напрямки терапевтичного пливу музикотерапії
· Емоційна активація у ході вербальної  психокорекції, психотерапії, можливість  невербального вираження емоцій
· Розвиток навичок міжособистісного спілкування, (комунікативних функцій та здібностей)

Орієнтовна структура
 музико терапевтичного заняття  для дошкільників
За програмою
оздоровчо-освітньої роботи
з дітьми старшого дошкільного віку
                                                                                       «Веселкова музикотерапія» 
·  Привітання-звертання
·  Музично-танцювальна діяльність
·  Дихальна та пальчикова гімнастики
·  Слухання та прислухування
·  Спів та інсценізація пісень
·  Музично-ігрова діяльність
·  Музикування
·  Музична релаксація
·  Прощання-звертання


Література

  
Антонова-Турченко О.Г. Музична психотерапія: Посібник-хрестоматія / О.Г. Антонова-Турченко, Л.С. Дробот. — К.: ІЗМН, 1997.  

Введение в музыкотерапию / Г.-Г. Декер-Фойгт. — СПб.: Питер, 2003

Музыкотерапия // Психотерапевтическая энциклопедия; Под. ред. Б.Д. Карвасарского. – СПб: «Питер», 2000

Петрушин В.И. Музыкальная психотерапия: Теория и практика: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. — М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1999.

Програма оздоровчо-освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку «Веселкова музикотерапія» [Електронний ресурс].-Режим доступу:

Психогимнастика  /Под ред. М. И. Буянова.—2-е изд.- М.: Просвещение: ВЛАДОС, 1995.    

Человек звучащий. Практикум по музыкальной терапии: науч. метод. пособ. / Елена Тарарина. – К.: АСТАМИР-В, 2017.

Шабутін С.В., Хміль С.В.,Шабутіна І.В. Зцілення музикою: Монографія. – Тернопіль: Підручники і посібники. 2006.















Немає коментарів:

Дописати коментар