пʼятниця, 29 грудня 2017 р.

Гармонізація емоційної сфери школярів з емоційно-поведінковими розладами

Гармонізація емоційної сфери школярів з емоційно-поведінковими розладами  

Засідання інтерактивної школи сучасного фахівця психологічної служби
для практичних психологів та соціальних педагогів ЗНЗ

Глибоке слухання власних емоцій
допомагає пізнати себе.
Валеріо Альбісетті


Мета: актуалізувати рефлексивну позицію психолога /соціального педагога,, ознайомити з ігровими та арт-терапевтичними методиками гармонізації емоційної сфери  дітей з емоційно-поведінковими розладами.


План засідання інтерактивної школи


Ø  Вступ. Оголошення теми і мети засідання.
Ø  Інформаційне повідомлення. Особливості підлітків з порушеннями емоційно- вольової сфери та етапи корекційної роботи з ними.
Ø  Тренінг гармонізація емоційної сфери підлітків
ü  Знайомство. Вправа «Мої сильні сторони»
ü  Вправа «Квадрат почуттів»
ü  Вправа-Криголам «блощиці».
ü  Вправа «Ставлення до світу.»
ü  Вправа « Малювання музики.»
ü  Вправа « Симфонія  конфлікту.»
ü  Вправа «Теплий як сонце, легкий як подих…»
ü  Ритуал прощання. Вправа «Слова схвалення»


Особливості підлітків з порушеннями емоційно- вольової сфери

v  високий рівень емоційної, сенсорної депривації, фрустрації
v  високий рівень тривоги і страхів (невідповідності, самотності, смерті)
v  високий рівень агресії (аутоагресії)
v  високий рівень почуття провини і образи

Звідси неадекватна самооцінка (занижена або завищена), негативне ставлення до себе, неузгодженість образу Я

Без зняття гострого  емоційного стану, подолання фрустрованості і реабілітації Я неможливо провести корекцію поведінки

Переживання горя, гніву, болю, страху,  радості й екстазу є тим тунелем, крізь який треба пройти, щоб попасти на інший бік - до самоусвідомлення, розуміння й цілісності
Н.Роджерс


презентація за посиланням:
https://drive.google.com/open?id=1mwg1cgd11o91nIrwo18ZW3E47OIzPIMG


рекомендації:
ü   Завдання психолога - підвести підлітків до усвідомлення дзеркальності світу і вибору безпечних моделей поведінки взаємодії з ним.
ü   Психолог не повинен обмежуватися лекціями, бесідами та іншими формами роботи, абсолютно неефективними з точки зору підліткової психології.
ü   Одним з найбільш ефективних методів у корекційній роботі з підлітками  є поєднання ігрової і арт-терапії.
ü   Для проведення ігор не потрібний спеціальний кабінет. Підійде звичайний шкільний клас. Переміщуючи парти, організовуючи зони, завжди можна змінити сприйняття кабінету як навчального класу.

ü   співпраця з батьками і педагогами – є однією з умов ефективної корекції емоційно-поведінкових розладів школряів

ПРИТЧА ДЗЕРКАЛЬНИЙ СВІТ
Учень запитав Мудреця:
– Учителю, світ ворожий? Чи він несе людині благо?
– Я розповім тобі притчу про те, як ставиться світ до людини, – сказав учитель.
«Давним-давно жив великий шах. Він наказав побудувати прекрасний палац. Там було багато чудесного. Серед інших чудасій в палаці була зала, де всі стіни, стеля, двері і навіть підлога були дзеркальними. Дзеркала були надзвичайно ясні, і відвідувач не відразу розумів, що перед ним дзеркало, – настільки точно вони відображали предмети. Крім того, стіни цієї зали були влаштовані так, щоб створювалося відлуння. Запитаєш: «Хто ти?» – І почуєш у відповідь з різних сторін: «Хто ти? Хто ти? Хто ти?”
Одного разу в цю залу забіг собака і в подиві застиг посередині – ціла зграя собак оточила його з усіх боків, зверху і знизу. Собака на всяк випадок вищирив зуби, і всі відображення відповіли йому тим самис. Перелякавшись не на жарт, він відчайдушно загавкав. Ехо повторило його гавкіт.
Собака гавкав все голосніше. Відлуння не відставало. Собака бігав туди-сюди, кусаючи повітря, і його відображення теж носилося навколо, клацаючи зубами. На ранок слуги знайшли нещасного собаку мертвим в оточенні мільйонів відображень здохлих собак.
У залі не було нікого, хто міг би заподіяти їй хоч якусь шкоду. Собака загинув, борючись зі своїми власними відображеннями ».
– Тепер ти бачиш, – закінчував Мудрець, – інші люди не приносять ні добра, ні зла самі по собі. Все, що відбувається навколо нас – всього лише віддзеркалення наших власних думок, почуттів, бажань, вчинків. Світ – це велике дзеркало.




Немає коментарів:

Дописати коментар