Гармонізація емоційної сфери школярів з
емоційно-поведінковими розладами
Засідання інтерактивної школи
сучасного фахівця психологічної служби
для практичних психологів
та соціальних педагогів ЗНЗ
Глибоке
слухання власних емоцій
допомагає
пізнати себе.
Валеріо Альбісетті
Мета: актуалізувати рефлексивну позицію психолога
/соціального педагога,, ознайомити з ігровими та арт-терапевтичними методиками
гармонізації емоційної сфери дітей з
емоційно-поведінковими розладами.
План засідання інтерактивної
школи
Ø Вступ.
Оголошення теми і мети засідання.
Ø Інформаційне
повідомлення. Особливості
підлітків з порушеннями емоційно- вольової сфери та етапи корекційної роботи з ними.
Ø Тренінг гармонізація емоційної сфери підлітків
ü
Знайомство.
Вправа «Мої сильні сторони»
ü Вправа «Квадрат
почуттів»
ü Вправа-Криголам
«блощиці».
ü Вправа
«Ставлення до світу.»
ü Вправа «
Малювання музики.»
ü Вправа «
Симфонія конфлікту.»
ü Вправа «Теплий
як сонце, легкий як подих…»
ü Ритуал прощання.
Вправа «Слова схвалення»
Особливості підлітків з
порушеннями емоційно- вольової сфери
v високий рівень емоційної, сенсорної
депривації, фрустрації
v високий
рівень тривоги і страхів (невідповідності, самотності, смерті)
v високий
рівень агресії (аутоагресії)
v високий
рівень почуття провини і образи
Звідси неадекватна самооцінка (занижена
або завищена), негативне ставлення до себе, неузгодженість образу Я
Без зняття гострого
емоційного стану, подолання фрустрованості і
реабілітації Я неможливо провести корекцію поведінки
Переживання горя,
гніву, болю, страху, радості й екстазу є
тим тунелем, крізь який треба пройти, щоб попасти на інший бік - до
самоусвідомлення, розуміння й цілісності
Н.Роджерс
презентація за посиланням:
https://drive.google.com/open?id=1mwg1cgd11o91nIrwo18ZW3E47OIzPIMG
рекомендації:
рекомендації:
ü
Завдання психолога - підвести підлітків до
усвідомлення дзеркальності світу і вибору безпечних моделей поведінки взаємодії
з ним.
ü
Психолог не повинен обмежуватися лекціями, бесідами та іншими
формами роботи, абсолютно неефективними з точки зору підліткової психології.
ü
Одним з найбільш
ефективних методів у корекційній роботі з підлітками є поєднання ігрової і арт-терапії.
ü
Для проведення ігор не
потрібний спеціальний кабінет. Підійде звичайний шкільний клас. Переміщуючи
парти, організовуючи зони, завжди можна змінити сприйняття кабінету як
навчального класу.
ü
співпраця
з батьками і педагогами – є однією з умов ефективної корекції
емоційно-поведінкових розладів школряів
ПРИТЧА ДЗЕРКАЛЬНИЙ СВІТ
Учень запитав Мудреця:
– Учителю, світ ворожий? Чи він
несе людині благо?
– Я розповім тобі притчу про те, як ставиться світ
до людини, – сказав учитель.
«Давним-давно жив великий шах.
Він наказав побудувати прекрасний палац. Там було багато чудесного. Серед інших
чудасій в палаці була зала, де всі стіни, стеля, двері і навіть підлога були
дзеркальними. Дзеркала були надзвичайно ясні, і відвідувач не відразу розумів,
що перед ним дзеркало, – настільки точно вони відображали предмети. Крім того,
стіни цієї зали були влаштовані так, щоб створювалося відлуння. Запитаєш: «Хто
ти?» – І почуєш у відповідь з різних сторін: «Хто ти? Хто ти? Хто ти?”
Одного разу в цю залу забіг
собака і в подиві застиг посередині – ціла зграя собак оточила його з усіх
боків, зверху і знизу. Собака на всяк випадок вищирив зуби, і всі відображення
відповіли йому тим самис. Перелякавшись не на жарт, він відчайдушно загавкав.
Ехо повторило його гавкіт.
Собака гавкав все голосніше.
Відлуння не відставало. Собака бігав туди-сюди, кусаючи повітря, і його
відображення теж носилося навколо, клацаючи зубами. На ранок слуги знайшли
нещасного собаку мертвим в оточенні мільйонів відображень здохлих собак.
У залі не було нікого, хто міг би
заподіяти їй хоч якусь шкоду. Собака загинув, борючись зі своїми власними
відображеннями ».
– Тепер ти бачиш, – закінчував Мудрець, – інші люди
не приносять ні добра, ні зла самі по собі. Все, що відбувається навколо нас –
всього лише віддзеркалення наших власних думок, почуттів, бажань, вчинків. Світ
– це велике дзеркало.
Немає коментарів:
Дописати коментар