понеділок, 12 листопада 2018 р.

Звіт про роботу за ІІ семестр 2017-2018нр.
Методист ТКМЦ Г.Є.Несмашна

Методичний супровід діяльності психологічної служби освіти міста був спрямований на професійний розвиток практичних психологів та соціальних педагогів у контексті парадигми «освіта впродовж життя».
Заняття двох інтерактивних шкіл сучасного фахівця психологічної служби мали на меті вдосконалення фахових умінь  психологів та соціальних педагогів з актуальних питань психологічного супроводу.
Зокрема, психологи та соціальні педагоги ЗЗСО продовжували  освоювати методи та методики корекційної роботи з дітьми з емоційно-поведінковими розладами, а саме питання формування позитивного образу «Я» та  переорієнтації поведінки у школярів з емоційними розладами та агресивною поведінкою.
Психологи ЗДО продовжували вивчати арт-терапевтичні методи, що розширює арсенал психологічного інструментарію фахівця та підвищує результативність психологічної допомоги. До проведення занять залучались фахівці арт-терапевти, які мали можливість продемонструвати високий рівень володіння техніками та сприяти їх засвоєнню фахівцями психологічної служби. Так, заняття з маскотерапії було проведено на базі психологічної студії ГО ПДП “Знайди себе” кандидатом психологічних наук, регіональним представником Східно-Європейської асоціації арт-терапії Тіуновою О.В.
Частина психологів закладів освіти також брала участь у навчальному семінарі з використання метафоричних карт в роботі працівника психологічної служби, який проводився на базі ТСШ№3  тренерами к.п.н. Людмилою Підлипною, директором обласного центру практичної психології та соціальної роботи Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, та Романом Підлипним, головою організації "Асоціація практикуючих психологів Івано-Франківської області".
Підсумкові засідання інтерактивних шкіл сучасного фахівця психологічної служби було проведено у формі світової кав’ярні, що дало можливість розглянути значну кількість актуальних питань та окреслити основні напрямки роботи на наступний навчальний рік.
Засідання інтервізійної групи психологів у поточному навчальному році працювали адресно: психологи ЗНЗ розглядали питання психологічного захисту та складних випадків у роботі шкільного психолога, а психологи ДНЗ  продовжували поглиблювати знання та вміння з питань індивідуального консультування та складних випадків у роботі психолога дошкільного закладу.
У відповідь на нові суспільні виклики, необхідність надання кваліфікованої допомоги дітям та сім’ям учасників АТО, працівники психологічної служби мали змогу вдоконалити свої знання на семінарі  "Психологічна допомога дітям з сімей учасників бойових дій", який проводився за участю працівників Всеукраїнської мережі центрів психологічної допомоги "Крок назустріч". На семінарі було висвітлено питання проявів ПТСР у військових, які повернулися із зони бойових дій, їх впливу на  сім"ю та дітей, симптоми травмованої дитини та способи корекції, використання проективних методик для виявлення особливостей травматичного досвіду дитини.
Над розробкою системи регулювання діяльності психологічної служби у правовому полі України працювала ініціативна група психологів та соціальних педагогів.  Як результат - отримано відповіді щодо врегулювання спірних питань, пов’язаних з конфліктними ситуаціями, які стосуються дітей.
Багато уваги приділялось питанням психологічного супроводу  інклюзивного навчання.
Учасники ініціативної групи психологів навчальних закладів, у яких впроваджено інклюзивне навчання,  розглядали питання документаційного оформлення психологічного супроводу інклюзії , а також корекційної роботи з дітьми з розладами мовлення.
Проводилось також дослідження актуальних питань організації інклюзивного навчання,до якого були залучені працівники психологічної служби, вчителі та асистенти вчителів інклюзивних класів.
Вивчався досвід роботи психолога НВК№28 В.С.Лесів щодо використання методу інтегративної арт-терапії в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, а також досвід фахівців міського реабілітаційного центру.
В рамках угоди з юридичним факультетом ТНЕУ було спільно організовано ток - шоу «Інклюзивна освіта:право обирати» за участю практичних психологів та соціальних педагогів, вчителів та асистентів вчителів, фахівців інклюзивного навчання, студентів та викладачів ТНЕУ.
У ході ток-шоу було розглянуто питання правових, соціальних та психологічних засад організації інклюзивного навчання, можливостей, перешкод та ресурсів його ефективного впровадження, вироблено рекомендації..
З метою формування в дітей ціннісних орієнтацій, спрямованих на утвердження унікальності та неповторності кожної людини, толерантності до відмінностей між людьми, подолання упередження, ксенофобії та дискримінації, формування толерантного ставлення до осіб з особливими потребами, працівники психологічної служби  а також вчителі основ здоров’я були залучені до навчального семінару «Особливості ознайомлення дітей з ознаками та симптомами деменції» в рамках міжнародного проекту «Інклюзія літніх людей через послуги соціального консультування». Фахівці, які пройшли навчання, зможуть проводити роз’яснювальну роботу серед дітей щодо правильного розуміння стану, поведінки їх родичів літнього віку у випадку розвитку деменції.
Засідання клубу спілкування соціальних педагогів у вигляді круглого столу, було присвячене питанню  соціально-психологічного супроводу дітей з дисфункційних сімей та посилення міжвідомчої взаємодії щодо захисту прав дитини. В роботі круглого столу приймали участь начальник сектора ювенальної превенції відділу превенції патрульної поліції ТВП ГУНПУ в Тернопільській області Кульчицький А.Я., фахівці із соціальної роботи МЦСССДМ та служби у справах неповнолітніх та дітей ТМР, представники БФ «Карітас».
Оскільки в контексті розбудови НУШ важливим є вдосконалення виховної компетентності батьків, соціальні педагоги розглядали питання  інноваційних  форм просвітницької роботи з батьками учнів, знайомилися з досвідом організації «Відкритих родинних студій для батьків», які проводяться у НВКШЛ№6 ім. Н.Яремчука соціальним педагогом Данилків Т.Я.
Методичний супровід фахівців психологічної служби 1-3 років роботи здійснювався у вигляді індивідуальних та групових консультацій з різних питань організації роботи психолога та соціального педагога. Було надано понад 20 консультацій різного тематичного спрямування.
У зв’язку з тим, що серед труднощів адаптації новопризначених фахівців психологічної служби - оформлення документації, планування роботи та складання звітності, було організовано зустріч-ознайомлення з досвідом роботи (у тому числі і у веденні документації) психолога НВК№35 Ханенко С..В., а також залучено новопризначених психологів та соціальних педагогів до складання підсумкового звіту психологічної служби освіти міста.
Було проведено ряд тренінгів та лекцій, спрямованих на підвищення психологічної культури педагогів,  працівників соціальної сфери, населення.
(Тренінгове заняття для вчителів НВКШЕЛ№9 ім.І.Блажкевич з питань  попередження психологічного насилля щодо дітей, лекція для фахівців фонду соціального страхування населення про запобігання психоемоційному вигорянню, виступ на засіданні інтерактивної школи сучасного вчителя історії з питань самовдосконалення та саморозвитку в професійній діяльності та засіданні акмеоклубу вчителів української мови з питань гендерного підходу в навчальній діяльності.)
Фестиваль психологічних практик з лінійкою майстер-класів фахівців психологічної служби було проведено на міжнародній науково-практичній конференції  «Розвиток професійної майстерності педагога», організованій ТОКІППО.
Для працівників психологічної служби, які брали участь у відкритті табірної зміни літнього табору «Цікаві канікули у Пронятині», було підготовано методичні рекомендації та збірник вправ для згуртування дитячого колективу. Збірка буде корисною також класним керівникам і може використовуватися для роботи з новоствореними класами та для згуртування конфліктних колективів.
Ряд психологів та соціальних педагогів було залучено до роботи робочої групи з розробки ліцензійних матеріалів в рамках проекту «Впровадження інноваційних методів комунікації між учасниками освітнього процесу як основа механізму формування якісних освітніх послуг у громаді».
В результаті роботи групи було підготовано 15 програм спецкурсів для підвищення кваліфікації фахівців психологічної служби.

З метою налагодження ефективних професійних зв’язків з кафедрою практичної психології ТНПУ ім. В.Гнатюка працівники психологічної служби взяли участь у круглому столі «Актуальні проблеми розвитку практичної психології», на якому психологи-практики та викладачі кафедри обговорили питання подальшої співпраці, запланували ряд спільних заходів 

Немає коментарів:

Дописати коментар