вівторок, 26 березня 2019 р.

Формування стресостійкості у вихователів ЗДО


Засідання інтерактивної школи сучасного психолога ЗДО
Психологічна стійкість педагога. Запобігання психоемоційному вигорянню вихователя ЗДО

Мета сприяти вдосконаленню професійних навичок психолога  з  формування безпечного середовища та стійкості до стресу у педагогічних працівників ЗДО.
 
1.Вступ. Пояснення теми і мети засідання.

2.Інформаційне повідомлення. Психоемоційна стійкість як  фактор запобігання емоційному вигорянню педагога ЗДО.  Копінг-фактори подолання стресу.


3.Тренінг за матеріалами програми «Безпечний простір.




Знайомство. Вправа «Камінці приємних спогадів»
Актуалізація теми. Вправа «Чому ми тут? Що нас об’єднує?».
Вправа «Долоня мого стресу»
Вправа - енерджайзер « Дерево і лось».
Вправа «Кола довіри».
Вправа - медитація «Безпечне місце».
Вправа «Крила метелика».
Ритуал прощання. Вправа «Обіймашки».

Несмашна Г.Є.,
методист ТКМЦ
учасники
інтерактивної школи



 Психологічний стрес - це значущі для благополуччя особистості відносини з середовищем, які піддають випробуванню наявні в розпорядженні ресурси організму й у ряді випадків можуть їх перевищувати.

Характер і інтенсивність стресової ситуації визначається здебільшого «ступенем розбіжності між вимогами, які пред’являє конкретна діяльність до особи, і тими потенціями, якими володіє суб’єкт»
Не будь-яка вимога середовища викликає стрес, а лише та, яка оцінюється як загрозлива.

Емоційне вигорання – це синдром, що розвивається на тлі неперервного впливу на людину стресових ситуацій і призводить до інтелектуальної, душевної і фізичної перевтоми та виснаження.
Вигорання виникає в результаті внутрішнього накопичення негативних емоцій без відповідної «розрядки» або «звільнення» від них.
 
Фактори які впливають на виникнення СЕВ



Зовнішні

Þ Емоційно навантажена чи напружена атмосфера
Þ Несприятливі умови
Þ Екстремальні ситуації

Внутрішні

Þ Особливості нервової системи
Þ Рівень стійкості
Þ Особисті стратегії адаптації
Особистісне ставлення до себе, до роботи


Здатність долати стрес,
в більшості випадків,
важливіша, ніж природа,
величина і частота стресової дії.
Р. Лазарус


Стресостійкість, (resilience)  визначають як:
збереження позитивної адаптації, попри значний досвід перебування у стресових ситуаціях: ефективне відновлення після травми;
збереження стану благополуччя (англ., well-being), попри негаразди;
позитивну відповідь на негативні події життя, компетентне функціонування в умовах стресу  і компетентність перед лицем незгод;
здатність до конструктивного відображення (оцінки) складних подій;
здатність самостійно долати життєві труднощі і проблеми.


   
За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), резилієнс - «це здатність відносно добре справлятися (англ., to cope) з важкими ситуаціями, особиста ресурсність».





Немає коментарів:

Дописати коментар