четвер, 23 січня 2020 р.

корекційно-розвиткові програми у діяльності фахівця психологічної служби


ПРОГРАМА  ЗАСІДАННЯ

динамічної ініціативної групи фахівців психологічної служби



Корекційно-розвиткові програми у діяльності фахівця психологічної служби

Місце проведення: ТКМЦ

Дата проведення:  26.09.2019

Початок :         14.00

 1. Самомоніторинг здійснення корекційної роботи психолога закладу освіти.


2. Корекційна робота психолога закладу освіти. Структурні елементи  корекційно – розвивальної  системи.

 3. Складання корекційної програми у діяльності  практичного психолога закладу освіти. Практикум.

4. Зворотній зв'язок. Підведення підсумків засідання.








Напрями діяльності

 працівників психологічної служби:

діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;
корекція – усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки;
консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;
профілактика – своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу
навчальна діяльність – форма активного співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості;


Основною метою корекційної роботи зі здобувачами освіти є сприяння їхньому повноцінному психічному та особистісному розвитку.


Корекційна робота зі здобувачами освіти ґрунтується на таких основних принципах:

1.Єдність діагностики і корекції.
Корекційній роботі передує діагностика.
2.Діяльнісний принцип корекції.
Основним засобом корекційного впливу є взаємодія дорослого і дитини.
3.Орієнтація на зону найближчого розвитку дитини.
Корекційна робота з дитиною не матиме ефекту за межами зони найближчого розвитку.
4.Спрямованість корекційної роботи «зверху донизу», тобто на створення оптимальних умов для розвитку вищих психічних функцій, які сприятимуть компенсації недоліків елементарних психічних процесів.
5.Принцип нормативності, тобто орієнтація під час проведення корекційної роботи та оцінювання її ефективності на еталони розвитку у певному віковому періоді.
6.Врахування системного характеру психічного розвитку. Корекційна робота спрямовується на усунення причин відхилень у розвитку.
7.Корекційна робота має розпочинатися з тієї «точки», з якої почалися відхилення від оптимальної програми розвитку.



Корекційна робота як напрям діяльності практичного психолога полягає
· в подоланні визначених проблем, труднощів, шкідливих звичок, негативних емоційних станів тощо у здобувачів освіти;
· здійсненні психолого-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці,
· подоланні різних форм девіантної поведінки тощо.

Корекційна робота практичного психолога спрямована на підвищення загального рівня розвитку дитини, заповнення прогалин її попереднього розвитку  і навчання, розвиток недостатньо сформованих вмінь та навичок, підготовку дитини до адекватного сприйняття навчального матеріалу тощо.

Психокорекція не націлена на зміну поглядів, внутрішнього світу особистості і може здійснюватись навіть у тому випадку, коли клієнт не усвідомлює своїх проблем і психологічного змісту корекційних вправ




Корекційно-розвивальна робота передбачає активний, цілеспрямований вплив на такі сфери, як:
- когнітивну (розвиток мислення, пам’яті, уваги, мовлення, дрібної та великої моторики, формування позитивної мотивації):
-емоційно-вольову (зняття напруження, підвищення емоційного тонусу, вивільнення пригнічених емоцій та вироблення конструктивних шляхів відреагування на них, корекція тривожності, агресивності, гіперактивності);
- особистісну (формування позитивного ставлення до себе та інших,робота з порушеннями);
- поведінкову  (налагодження партнерських відносин з однолітками, розширення поведінкового репертуару).


Немає коментарів:

Дописати коментар