пʼятницю, 29 грудня 2017 р.

Програми розвитку пізнавальних процесів дітей з ООП в умовах інклюзивного навчання

Програми розвитку пізнавальних процесів дітей з ООП
 в умовах інклюзивного навчання

Мета:розглянути особливості психологічного супроводу інклюзивного навчання, вибір програм розвитку пізнавальних процесів дітей з ООП, здійснити моніторинг проблемних зон у роботі психологів в інклюзивних класах. 

План засідання ініціативної групи

14.00 – 14.15 –Значення та роль психологічного супроводу  в загальному процесі організації інклюзивного навчання.
О.С. Шевчук
директор  ТНВК№28

14.15 – 14.30Моніторинг проблемних зон у роботі психологів  в інклюзивних класах.
Несмашна Г.Є.
методист  ТКМЦ
учасники ініціативної групи

14.30 – 15.00Досвід організації психологічного супроводу дітей з ООП в інклюзивних класах.

Лесів В.С.
практичний психолог НВК№28

15.00 – 16.00 Програми розвитку пізнавальних процесів дітей з ООП.

Несмашна Г.Є.
методист ТКМЦ

учасники ініціативної групи

Психолого-педагогічна допомога - система психологічних та педагогічних послуг, що надаються дитині з особливими освітніми потребами фахівцями центру, педагогічними працівниками навчальних закладів, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, громадських об’єднань тощо.
Психолого-педагогічна допомога спрямована на:

ü соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
ü формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах;
ü розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
Згідно з Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, Затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545


У індивідуальному навчальному плані для дітей з особливими освітніми потребами передбачається від 3 до 8 годин на тиждень (кількість годин визначають відповідні психолого-медико-педагогічні консультації) для проведення корекційно-розвивальних занять.

(згідно з додатком до листа МОН «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніхнавчальних закладах» від 18.05.2012 № 1/9-384.)



Алгоритм діяльності практичного психолога і соціального педагога, в умовах інклюзивної освіти містить:

1. Ознайомлення з особовою справою дитини, історією та особливістю протікання захворювання.
2. Бесіду з дитиною та її батьками з метою визначення рівня можливостей дитини (самообслуговування, спілкування, пізнавальні можливості, самоконтроль поведінки, емоційно-вольової сфери тощо).
3. Оцінювання освітнього середовища, визначення його відповідності до потреб і можливостей дитини.
4. Вивчення індивідуальних особливостей та психічного розвитку дитини.
5. Проведення психолого-педагогічного консиліуму з метою розробки індивідуальної програми розвитку.
6. Проведення зустрічі з батьками і учнями класу (школи) та педагогами з метою формування їх психологічної готовності до взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами.
7. Проведення психокорекційної роботи з метою розвитку потенційних можливостей дитини та формування особистості.
Індивідуальний план корекційної роботи - це документ, який містить інформацію про учня (вихованця), корекційні послуги, які він отримує у навчальному закладі, та їх ефективність (підстава для внесення відповідних коректив).
Тривалість групового заняття становить 35-40 хв., індивідуального - 20-25 хв

8. Відстежування соціально-психологічного клімату в колективі.
9. Сприяння соціальній інтеграції дитини: залучення до позакласної і позашкільної діяльності.
10. Моніторинг рівня адаптованості й інтегрованості до відповідних програм та планів


Рекомендації ініціативної групи
ü   Під час вивчення індивідуальних особливостей дитини враховувати особливості її розвитку та  фізичні обмеження, адаптувати діагностичні методики відповідно до можливостей дитини.
ü   При розробленні індивідуальної програми розвитку враховувати, як основні індикатори, психофізіологічні особливості дитини, рівень її розвитку, потенційні можливості щодо опанування навчальним матеріалом.
ü   Налагоджувати  партнерські стосунки з батьками, залучати батьків до навчально-виховного процесу, участі у розробці індивідуальної програми розвитку своїх дітей.
ü   Уніфікувати зразки документації, що стосується інклюзивного навчання, яку повинні вести психологи



Немає коментарів:

Дописати коментар