Програми розвитку пізнавальних процесів дітей з ООП
в умовах інклюзивного навчання
Мета:розглянути
особливості психологічного супроводу інклюзивного навчання, вибір програм
розвитку пізнавальних процесів дітей з ООП, здійснити моніторинг проблемних зон
у роботі психологів в інклюзивних класах.
План засідання ініціативної
групи
14.00 – 14.15 –Значення та роль психологічного супроводу в загальному процесі організації інклюзивного
навчання.
О.С. Шевчук
директор ТНВК№28
14.15 – 14.30Моніторинг проблемних зон у роботі психологів в інклюзивних класах.
Несмашна
Г.Є.
методист ТКМЦ
учасники ініціативної
групи
14.30 – 15.00Досвід організації психологічного супроводу дітей з ООП в
інклюзивних класах.
Лесів В.С.
практичний психолог НВК№28
15.00 – 16.00 Програми розвитку пізнавальних процесів дітей з ООП.
Несмашна
Г.Є.
методист ТКМЦ
учасники
ініціативної групи
Психолого-педагогічна допомога - система психологічних та
педагогічних послуг, що надаються дитині з особливими освітніми потребами
фахівцями центру, педагогічними працівниками навчальних закладів,
реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту,
громадських об’єднань тощо.
ü соціалізацію дітей з
особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних
компетенцій;
ü формування компенсаційних
способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми
потребами до навчання в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних
навчальних закладах;
ü розвиток навичок саморегуляції
та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок
комунікативної діяльності, становлення особистості.
Згідно з Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, Затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545
У індивідуальному навчальному плані для дітей з особливими освітніми потребами передбачається від 3 до 8 годин на тиждень (кількість годин визначають відповідні психолого-медико-педагогічні консультації) для проведення корекційно-розвивальних занять.
(згідно
з додатком до листа МОН «Про організацію інклюзивного навчання у
загальноосвітніхнавчальних закладах» від 18.05.2012 № 1/9-384.)
Алгоритм діяльності
практичного психолога і соціального педагога, в умовах інклюзивної освіти
містить:
1. Ознайомлення з особовою
справою дитини, історією та особливістю протікання захворювання.
2. Бесіду з дитиною та її
батьками з метою визначення рівня можливостей дитини (самообслуговування,
спілкування, пізнавальні можливості, самоконтроль поведінки, емоційно-вольової
сфери тощо).
3. Оцінювання освітнього
середовища, визначення його відповідності до потреб і можливостей дитини.
4. Вивчення індивідуальних
особливостей та психічного розвитку дитини.
5. Проведення
психолого-педагогічного консиліуму з метою розробки індивідуальної програми
розвитку.
6. Проведення зустрічі з
батьками і учнями класу (школи) та педагогами з метою формування їх
психологічної готовності до взаємодії з дитиною з особливими освітніми
потребами.
7. Проведення
психокорекційної роботи з метою розвитку потенційних можливостей дитини та
формування особистості.
Індивідуальний план корекційної
роботи - це документ, який містить інформацію про учня (вихованця), корекційні
послуги, які він отримує у навчальному закладі, та їх ефективність (підстава
для внесення відповідних коректив).
Тривалість групового заняття становить 35-40 хв.,
індивідуального - 20-25 хв
8. Відстежування
соціально-психологічного клімату в колективі.
9. Сприяння соціальній
інтеграції дитини: залучення до позакласної і позашкільної діяльності.
10. Моніторинг рівня
адаптованості й інтегрованості до відповідних програм та планів
ü
Під
час вивчення індивідуальних особливостей дитини враховувати особливості її розвитку
та фізичні обмеження, адаптувати
діагностичні методики відповідно до можливостей дитини.
ü
При
розробленні індивідуальної програми розвитку враховувати, як основні індикатори,
психофізіологічні особливості дитини, рівень її розвитку, потенційні можливості
щодо опанування навчальним матеріалом.
ü
Налагоджувати партнерські стосунки з батьками, залучати
батьків до навчально-виховного процесу, участі у розробці індивідуальної
програми розвитку своїх дітей.
ü Уніфікувати зразки документації, що стосується
інклюзивного навчання, яку повинні вести психологи
Немає коментарів:
Дописати коментар