пʼятниця, 19 березня 2021 р.

безпека дітей у мережі

 

Безпека в мережі: сучасні підходи.
Запобігання кібербулінгу.

Клуб спілкування соціального педагога

11.02.2021

Завдання глобального суспільства полягає, з одного боку, у розробці й побудові досвіду для підлітків, який допомагає їм скористатися можливостями Інтернету, з іншого – у пом’якшенні проблем у житті, які частково опосередковані цифровими технологіями   Дж. Палфрей, У. Глассер, К. Макклай        

Загрози, з якими можуть зустрітися діти в мережі 

       Віруси

       Хакери та злам особистих профілів

       Фінансове шахрайство

        Небажаний вміст в Інтернеті

       Секстинг

       Кібербулінг

       Небезпечні знайомства

       Небезпечні квести

       Інтернет-залежність

 

Щоб запобігти всім негативним явищам та небезпекам, які очікують в Інтернеті, необхідно навчитися правильній поведінці та безпечним користуванням сучасними Інтернет технологіями 

 

ДЖЕРЕЛА, РЕКОМЕНДОВАНІ МОНУ  ДЛЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ БЕЗПЕЧНОМУ КОРИСТУВАННЮ ІНТЕРНЕТОМ



АНКЕТА 
щодо виявлення рівня безпечної поведінки підлітків в Інтернеті


КУДИ ЗВЕРТАТИСЬ  ШКОЛЯРАМ У ВИПАДКУ КІБЕРБУЛІНГУ




ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ: 

«ДІТИ. ІНТЕРНЕТ. МОБІЛЬНИЙ ЗВ'ЯЗОК»


ПОСІБНИКИ, РЕКОМЕНДОВАНІ  МОНУ 

ДЛЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ БЕЗПЕЧНОМУ КОРИСТУВАННЮ ІНТЕРНЕТОМ

https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/vihovna-robota-ta-zahist-prav-ditini/bezpeka-ditej-v-interneti



       Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків 

       Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі: навчально-методичний посібник

       Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.

       Пам’ятка для батьків "Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок", розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі.

       Онлайн-посібник "COVID-19. Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів"

       Посібник Ради Європи "Свобода вираження поглядів та інтернет"

       Навчально-методичний посібник "Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в інтернеті"

       Методичні рекомендації до використання в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти навчально-методичного посібника та робочого зошитаІнтернет, який ми хочемоˮ (the Web We Want)

       Дізнайся про свої права в цифровому середовищі

       Попередження та протидія КІБЕРБУЛІНГУ в дитячому середовищі України

       Запобігаємо кібербулінгу змалечку

 

БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ. МАТЕРІАЛИ ТА РЕСУРСИ З САЙТУ ІМЗО

       Захист і  реалізація прав дітей у цифровому середовищіважливий документ від Ради Європи

Навчально-методичні ресурси

       Навчально-методичний посібник «Обачність. Пильність. Захист. Ввічливість. Сміливість»

       Посібник містить плани уроків призначені для учнів та учениць початкової школи та зосереджені на ключових принципах мережевого етикету й безпеки. Заняття запропоновані у п‘яти темах: обачність в Інтернеті, пильність в Інтернеті, захист в Інтернеті, доброзичливість в Інтернеті, сміливість в Інтернеті.

       Посібник Клан Кліц-Клац. Виховання дітей в цифрову еру

       Посібник для батьків у доступній формі містить необхідну інформацію та поради, які будуть корисні батькам для сприяння позитивному використанню дітьми цифрових технологій.

       Робочий зошит для підлітків the Web We Want (Інтернет, який ми хочемо)

       Посібник створений молодими людьми для молоді, спрямований на вивчення прав та обов’язків в Інтернеті та заохочення до роздумів про поведінку в Інтернеті.Запропоновані 18 завдань допоможуть підліткам перевірити свої навички, дізнатися більше про свої права в онлайн-світі.

       Посібник для вчителів the Web We Want (Інтернет, який ми хочемо).

        Посібник містить плани уроків, що пропонують ідеї та заходи, щоб заохотити молодь розвивати навички творчого та критичного мислення, необхідні для повноцінного життя в світі.

       Методичні рекомендації до використання в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти навчально-методичного посібника та робочого зошита „Інтернет, який ми хочемоˮ (the Web We Want).

       Рекомендації містять практичні пропозиції для інтегрування занять, представлених у навчально-методичному посібнику та завдань у робочому зошиті „Інтернет, який ми хочемоˮ (Тhe Web We Want) в навчальні програми з предметів в закладах освіти України.

       Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті

       Посібник містить теоретичні питання безпечної поведінки в Інтернеті, опис занять та 8 тренінгових вправ із розвитку базових компетенцій безпечної поведінки підлітків в Інтернеті, плани заходів для педагогів та батьків.

       Посібник з протидії мови ненависті «Закладинки»

       Посібник містить 24 приклади вправ з теми протидії мові ненависті онлайн через навчання з прав людини. У вправах розкриваються теми мови ненависті онлайн, прав людини в Інтернеті, свободи вираження поглядів, приватного життя і безпеки, інтернет-грамотності, демократії та участі.

       Онлайн-курс “Права людини в освітньому просторі

       Третій модуль курсу розкриває тему «Права людини та Інтернет»: еволюція концепції прав людини у цифрову еру, результати моніторингу сайтів закладів освіти в Україні (2018). Дає можливість дослідити власний сайт закладу освіти чи сторінку закладу освіти щодо дотримання прав дитини онлайн, дізнатись більше про законодавство та міжнародні ініціативи щодо безпеки дітей в онлайновому просторі.

       Методичні рекомендації щодо організації роботи сайту закладу освіти (із фокусом на повагу прав людини в онлайновому просторі)

Ресурси про День безпечного Інтернету:

       Офіційний сайт Дня безпечного Інтернету (англійською мовою): www.saferinternetday.org

       Сторінка «День безпечного Інтернету в Україні» у Фейсбуці: https://www.facebook.com/UkraineSID

       Сайт Центру кращого Інтернету: https://betterinternetcentre.org

підготовано за матеріалами відкритих інтернет-джерел

вівторок, 23 лютого 2021 р.

Національний університет цивільного захисту України

 До відома 11-класників!

20.02.2021 відбувся День відкритих дверей  факультету техногенно-екологічної безпеки Національного університету цивільного захисту України.(м. Харків).

Спеціальності, які можна отримати на факультеті:

Цивільна безпека (Охорона праці)

Екологія (Екологічна безпека)

·    Технології захисту навколишнього середовища (Техногенно-екологічна безпека)

Долучайтесь до групи в Telegram «ВСТУП 2021 ФТЕБ НУЦЗУ», задавайте питання та отримуйте інформацію: https://t.me/ftebvstupnuczu2021

ü Офіційна сторінка: http://fteb.nuczu.edu.ua/uk/ 

ü Instagram факультета: https://www.instagram.com/nuczu_fteb/

ü Канал на YouTube:    ФТЕБ TV

ü Стажування за кордоном:

                                          http://fteb.nuczu.edu.ua/uk/stazhuvannia-za-kordonom-bloh

ü Місця роботи випускників: http://fteb.nuczu.edu.ua/uk/robota

ü  Відгуки випускників: http://fteb.nuczu.edu.ua/uk/vidguky

Приймальна комісія факультету,  контакти:

61023, м. Харків,  вул. Чернишевська, 94

       (057) 707-34-31   (063) 772-91-75   (067) 422-96-63   (066) 738-40-14

 




четвер, 18 лютого 2021 р.

нагородження переможців міського етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми».

 

18 лютого 2021 року  відбулось урочисте нагородження переможців міського етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми».

Начальник управління освіти і науки ТМР Ольга Петрівна Похиляк  привітала переможців та вручила грамоти і книги видавництва «Підручники і посібники». 






Третє місце зайняла програма «Розвиток мотиваційної готовності дошкільників до навчання в школі» практичного психолога ТДНЗ№34 Свіргун Лариси Іванівни. Програмою передбачено формування позитивного ставлення дошкільників до навчання, бажання вчитися, ставлення до школи і навчання як до відповідальної діяльності, сприяння розвитку впевненості у власних силах, самостійності дій.

Друге місце розділили між собою дві програми: розвивальна програма «Сходинки успіху» для молодших школярів, які мають труднощі у навчанні з елементами арт-терапії», розроблена й апробована практичним психологом Тернопільського ліцею №21- спеціалізованої мистецької школи ім.І.Герети Косминою Наталією Василівною з метою активізації розвитку пізнавальних процесів молодшого школяра та їх корекції для досягнення рівня вікової норми; а також програма практичного психолога ТЗОШ№11 Тригук Оксани Степанівни «Розвиток навичок асертивної поведінки у старшокласників. Соціально-психологічний тренінг «Я – асертивний», розроблена для відпрацювання навичок конструктивної взаємодії з однолітками, становлення у підлітків безпечних форм поведінки, формування у них ненасильницьких форм комунікації, створення безпечного середовища освітнього закладу.


Перше місце у конкурсі зайняла «Програма підвищення соціальної адаптації першокурсників в умовах освітнього середовища професійно-технічного навчального закладу «Адаптаційна мобільність першокурсників» Забитівської Тетяни Ярославівни, практичного психолога ДПТНЗ «ТВПУ сфери послуг та туризму». 

Програма вирізняється структурованістю та науковістю і спрямована на формування життєвих компетентностей першокурсників, створення умов для оптимізації особистісного розвитку та адаптації, підвищення чутливості до змін, формування установки сприймати нові умови життя без стресу, здатності швидко змінювати свою поведінку.  Програма представлена трьома розділами, кожний з яких складається із окремих тематичних занять, що забезпечує наступність і цілісність програми, реалізація якої  сприяє створенню сучасного, професійно орієнтованого, безпечного, недискримінаційного, партнерського, доброчесного, сприятливого середовища для успішної соціалізації та адаптації першокурсників професійно-технічного закладу і може бути корисною також для впровадження у закладах старшої профільної школи.

Слід принагідно відмітити, що усі вказані програми отримали призові місця також і в обласному етапі конкурсу, а програма Забитівської Тетяни Ярославівни буде представлена  на ІІІ Всеукраїнському етапі конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми».

Серед учасників дійства були директор Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу Галина Іванівна Литвинюк, заступник директора центру Юлія Володимирівна Гнатюк, а також члени журі з числа науковців: Шпак Марія Мирославівна, доктор психологічних наук, доцент, професор кафедри психології розвитку та консультування Тернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка, Бригадир Марія Богданівна, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології та соціальної роботи Західноукраїнського національного університету, Кавецький Віктор Євгенович, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти. Члени журі також отримали подяки управління освіти і науки ТМР.


середа, 17 лютого 2021 р.

освітній електронний курс «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе»

 освітній електронний курс 

«Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» 

Якщо ви хочете навчитися вирішувати конфлікти, запобігати булінгу і використовувати відновні практики,  пройдіть рекомендований МОНУ

освітній електронний курс «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе»  обсягом  30  ак.г.  розроблений  ГО  «Ла  Страда-Україна» за покликанням https://bit.ly/390Sqxf для офлайн користування без мережі Інтернет ( достатньо один раз знайти доступ до мережі Інтернет, завантажити курс за покликанням: https://bit.ly/2Tg7bWtта  користуватися курсом через флеш або СD-носій).