На виконання наказів управління
освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації від 05.11.2018
№278 «Про
проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і
соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні
програми», Міністерства освіти і науки України від 01.10.2018 №1044 Про
проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і
соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні
програми», від 31.05.2018 №555 «Про затвердження Положення про
Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних
педагогів «Нові технології у новій школі» та з метою підвищення професійного
рівня і розвитку творчого потенціалу фахівців психологічної служби у системі
освіти України було проведено міський етап Всеукраїнського конкурсу авторських програм
практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у
номінації «Профілактичні програми» (далі-конкурс).
На конкурс було подано 5 авторських програм з різних напрямків профілактичної
та корекційної роботи. Аналіз конкурсних матеріалів свідчить про творчий
підхід учасників
до організації профілактичної роботи з дітьми, різноманітність вибору форм,
методів, напрямків роботи, партнерство та співробітництво у досягненні
результатів.
Заслуговує на увагу
Програма соціально-психологічної підтримки для дітей соціально незахищених
категорій "Після третьої", яка реалізується в Тернопільській ЗОШ№4
уже впродовж чотирьох років і може бути зразком партнерської взаємодії загальноосвітньої
та вищої школи, батьківської громадськості та соціально-психологічної служби. Тісне
спілкування зі студентами-волонтерами, які проводять додаткові заняття, надають
допомогу у виконанні домашніх завдань, позитивно впливає на психологічний стан дітей,
адже діти в особі студента радше бачать старшого друга, наставника,
консультанта. Успішна реалізація програми відбувається завдяки проведенню
психологічних занять у формі тренінгу, які проводять шкільний психолог Кусень
Марія Зіновіївна та соціальний педагог Лещишин Тетяна Орестівна. Такі
тренінгові заняття дозволяють створити в школі умови, за яких діти
соціально-незахищених категорій мають можливість отримати потрібні нагляд та
підтримку, легше проходять період адаптації до навчання в середній школі,
почувають себе в нових умовах більш комфортно, відчувають підтримку та захист.
Психолог ТЗОШ № 19
Татарин Надія Орестівна представила
корекційно - розвивальну програму «Корекція поведінкових проявів
дитини». Програма розрахована на учнів 3-4х класів і має на меті гармонізувати
поведінку дітей початкової школи, у яких виявлено певні проблеми (тривожність,
агресивність, імпульсивність та ін), що забезпечує своєчасну профілактику
відхилень у поведінці та особистісному розвитку школярів.
Цікавою є і профілактично-розвивальна
програма «У колі друзів» психолога НВК ШПЛ№2 Гусак Алли Василівни. Програма
спрямована на профілактику дезадаптації п'ятикласників і передбачає як вивчення
особистісних рис учнів так і формування у них адекватної самооцінки, навичок
самоконтролю негативних емоцій, а також створення атмосфери довіри і підтримки
у класі. Особливістю даної програми є
присутність на заняттях класного керівника як рівноправного учасника групи або
помічника тренера, що дає можливість вчителю безпосередньо вивчати своїх учнів,
бачити їх взаємодію, емоції, відносини у класі, що значно полегшує формування
позитивного мікроклімату в колективі.
Програма практичного
психолога ЗОШ№27 ім.В.Гурняка Сербіної Рити Григорівни «Корекція тривожності
молодших школярів» спрямована на подолання
тривожності, підвищення самооцінки, розвиток навичок саморегуляції емоційних
станів, розвиток комунікативних умінь та сприяння процесу становлення
позитивних відносин у дитячій групі.
Навчальна програма з
позашкільної освіти для дошкільників «Я хочу вчитись» розроблена і апробована
психологом Комунального закладу Тернопільської міської ради «Центр творчості
дітей та юнацтва» Прачук Іриною Миколаївною у співпраці із педагогами та
керівництвом Центру, враховуючи вимоги сучасної освіти. Відмінність даної
програми полягає у поєднанні формування пізнавальної сфери дітей та корекції
негативних тенденцій соціально-емоційного розвитку.
Додаток №1
до наказу управління
освіти і науки ТМР
від 06.12.2018 № 474
Список переможців
міського етапу Всеукраїнського
конкурсу авторських
програм
практичних психологів і соціальних педагогів
«Нові технології у новій школі» у номінації
«Профілактичні програми»
для нагородження грамотами
управління освіти і науки Тернопільської міської ради
місце
|
Назва авторської
програми
|
Автор / авторський
колектив
|
Заклад освіти
|
І
|
Програма
соціально-психологічної підтримки для дітей соціально
незахищених категорій "Після третьої"
|
соціальний
педагог
Лещишин Тетяна
Орестівна,
практичний психолог
Кусень Марія
Зіновіївна
|
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів №4
|
ІІ
|
Корекційно-розвивальна
програма «Корекція поведінкових проявів дитини».
|
практичний
психолог
Татарин Надія
Орестівна
|
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів №19
|
ІІІ
|
Профілактично-розвивальна
програма «У колі друзів»
|
практичний
психолог
Гусак Алла
Василівна
|
Тернопільський навчально-виховний
комплекс школа І-ІІІ ступеня - правовий ліцей№2.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар