вівторок, 26 березня 2019 р.

Засідання клубу спілкування соціального педагога Система сімейно-орієнтованого соціально-психологічного супроводу дітей з ООП в умовах інклюзивного навчання»
12 березня

ПРОГРАМА  ЗАСІДАННЯ
клубу спілкування соціальних педагогів  
І. Вступ. Повідомлення мети та структури зустрічі. Очікування учасників групи. Вправа «Мікрофон».
ІІ. Сімейно-центрований підхід до надання допомоги дітям та сім'ям з ООП
1. Інформаційне повідомлення «Особливості сімейно - орієнтованого підходу до надання соціально-психологічних послуг дітям та сімям з ООП».
2. Розробка моделі допомоги сім»ї в рамках діяльності команди супроводу дитини з ООП. (Робота в групах)..
III. Ресурси у роботі соціального педагога  в команді супроводу дитини з ООП. Вправа «М'яка мандала».
IV. Підведення підсумків роботи групи. Зворотній зв'язок.

Несмашна Г.Є.,
методист ТКМЦ

учасники засідання





Основний елемент сімейно-центрованого підходу –  розвиток стосунків рівноправного партнерства  між батьками та фахівцями
Ефективний супровід сім'ї з дитиною з ООП
· розуміння, підтримка, надання інформації, повага та віра в сили та ресурси самої сім'ї,
· практична медична, соціальна, реабілітаційна допомога.
· попомога батькам стати компетентними у вихованні дитини з ООП,
· рівноправність, відкритий діалог, узгодження дій, відкритість фахівців до питань та спілкування.

Сімейно-центрований підхід
до надання допомоги дітям та сім'ям з ООП

1. Позитивне сприйняття дитини з ООП фахівцями, які надають допомогу.
2. Налагодження довірливого контакту  з батьками дитини з ООП.
3. Інформування батьків для формування у них  адекватного сприйняття можливостей дитини. 
4. Навчання батьків  для залучення їх до реабілітаційної роботи вдома.
5. Емоційне підтримування сім'ї з дитиною з ООП, супровід у прийнятті особливостей та обмежень дитини та у розвитку «нової філософії життя».
6. Зміцнення соціальних ресурсів сім'ї.

За матеріалами книги
Олег Романчук  Неповносправна дитина в сім'ї та суспільстві.—Львів, 20008


В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця .

ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади, та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі». 

Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних можливостей для всіх категорій дітей в Україні. 
Жоден з них не має відчувати себе іншим – і це головне завдання інклюзії.

Термін «діти з особливими освітніми потребами». використовують щодо дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращення здоров’я, розвитку, навчання, загальної якості життя та соціалізації, тобто включення в громади своїх однолітків та інших дітей.
До цієї категорії належать і діти з постійною або тимчасовою інвалідністю.

Інклюзивне навчання має покращити навчальне середовище, забезпечити потреби всіх учнів з повагою до їхніх здібностей та можливостей.


Учителям та учням відкривається все розмаїття способів навчання, а його методи мають бути особистісно орієнтованими – з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливим потребами.


перекладені з англ. мови, методичні рекомендації щодо складання Індивідуальної освітньої програми,
(досвід США)
http://socialservices.tilda.ws/indprograma

 Лист МОНУ від 02.01.13 № 1/9-1
«Про визначення завдань працівників психологічної служби щодо запровадження інклюзивного навчання»

Завдання соціального педагога
щодо організації інклюзивного навчання у ЗЗСО

· Захист і забезпечення прав і свобод дитини з особливими освітніми потребами в умовах навчального закладу та під час перебування дитини в сім’ї.
· Виявлення дітей, у яких виникають труднощі спілкуванні та взаємодії з оточуючими або які проживають у сім’ях, які опинилися у складних життєвих обставинах.
·  Визначення соціальних питань, які потребують негайного вирішення причин та труднощів; при потребі, скерування до відповідних фахівців з метою надання відповідної допомоги.
· Забезпечення дитини з особливими освітніми потребами та її батьків інформацією про інфраструктуру позашкільних навчальних закладів у мікрорайоні, місті, селі, сприяння щодо участі дитини в гуртках, секціях з урахуванням її можливостей.
· Поширення інформації про засади інклюзивного навчання серед педагогів, батьків, дітей з метою формування дружнього та неупередженого ставлення до дитини з особливими освітніми потребами.
· Участь у складанні розгорнутої психолого-педагогічної характеристики на дитину та її індивідуального плану розвитку; участь в роботі психолого-педагогічного консиліуму.
· Представлення інтересів дитини з особливими освітніми потребами у відповідних органах і службах.
· Визначення статусу дітей з особливими освітніми потребами в колективі, надання рекомендацій класоводу, класному керівникові щодо шляхів ефективної інтеграції такої дитини в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі.

 Лист МОНУ від 26.07.12 № 1/9-529
«Про організацію психологічного і соціального  супроводу  в умовах  інклюзивного навчання»

Завдання
психолого-педагогічного супроводу
· Актуалізація особистісного потенціалу розвитку дитини;
· Формування позитивних міжособистісних стосунків учнів з порушеннями психофізичного розвитку та їх ровесників у процесі внутрішкільної інтеграції;
· Консультування батьків та осіб, що їх замінюють, щодо особливостей розвитку, спілкування, навчання, профорієнтації , соціальної адаптації їх дитини тощо.

Наказ МОНУ від 08.06. 2018 № 609
«Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»

Функції соціального педагога
· Соціально-педагогічний патронаж дитини з ООП та її батьків;
· виявлення соціальних проблем, які потребують негайного вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;
· вивчення соціальних умов розвитку дитини з ООП;
· соціалізація дитини з ООП, адаптація її у новому колективі;
· інформування дитини з ООП та її батьків про мережу закладів позашкільної освіти, залучення дитини до участі в гуртках, секціях з урахуванням її можливостей;
· надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання особистісних, міжособистісних конфліктів;
· захист прав дитини з ООП, за відповідним дорученням представлення її інтересів у відповідних органах та службах.












Немає коментарів:

Дописати коментар