Інтерактивна школа
сучасного фахівця психологічної служби ЗЗСО.
Сторітелінг як ключова комунікативна компетентність. Особливості використання в
роботі фахівця психологічної служби
Мета :ознайомлення учасників з методом сторітеллінгу, сприяння вдосконаленню професійних навичок психологів та соціальних педагогів, розширення можливостей використання історій як елементу ефективної комунікації.
· Вступ. Оголошення теми і мети засідання.
Несмашна Галина Євгенівна
методист ТКМЦ
· Сторітеллінг як ключова комунікативна компетентність.
Гузар Олена Володимирівна,
канд. філос.наук, доцент, з
ав.кафедри філологічних дисциплін
початкової освіти ТНПУ ім.В.Гнатюка
· Формування ключових компетентностей молодших школярів засобами сторітеллінгу .
Стасишен Людмила Степанівна,
вчитель початкових класів,
заступник диретора ТСШ№3
· Використання історій у просвітницько-профілактичній роботі фахівця психологічної служби.
· Зворотний зв'язок. Підведення підсумків засідання.
Несмашна Галина Євгенівна
методист ТКМЦ
учасники інтерактивної школи
Сторітеллінг
(story – історія; telling – розповідати)
ефективний метод донесення інформації до аудиторії шляхом розповідання смішних, зворушливих або повчальних історій з реальними або вигаданими персонажами;
- поєднує в собі психологічні, управлінські та інші аспекти і дозволяє не лише ефективно донести інформацію до аудиторії, а й мотивувати її на певні вчинки і отримати максимально високі результати.
Види сторітеллінгу
Культурний – розповідає про цінності, моральність та вірування;
Соціальний – розповідь людей один про одного (можна розповідати дітям історії з життя відомих людей, що може стати для них прикладом для побудови свого життя).
Міфи, легенди – вони відображають культуру й нагадують нам, чого в житті слід уникати аби бути щасливим.
Jump story – історії про містичних істот, коли неочікуваний кінець змушує підстрибнути на стільці від страху. Такі історії допомагають подолати власні страхи.
Сімейний – сімейні легенди зберігають історію наших пращурів. Ці історії передаються з покоління в покоління та мають повчальний характер.
Дружній – ці історії об’єднують друзів, оскільки вони згадують про певний досвід, який вони пережили разом.
Особистий – особисті історії розповідають про власний досвід та переживання. Це важливий вид сторітеллінга, оскільки подібні історії допомагають зрозуміти себе, і почати розвиватися.
Основні функції сторітеллінгу
в освітньому процесі
2. Об’єднуюча. Історії є інструментом розвитку дружніх, колективних міжособистісних стосунків у класі, групі
3. Комунікативна. Історії здатні підвищити ефективність спілкування на різних рівнях.
4. Інструмент впливу. Дозволяє не директивно впливати на учнів та формувати в них суспільно корисні переконання
.
5. Утилітарна. Один із найпростіших способів донести до інших зміст завдання або проекту.
5. Утилітарна. Один із найпростіших способів донести до інших зміст завдання або проекту.
«Якщо мені вдавалось домогтись, щоб дитина, в розвитку мислення якої траплялись серйозні затримки, придумала казку, пов’язуючи у своїй уяві декілька предметів оточуючого світу, – значить можна сказати з упевненістю, що дитина навчилася мислити».
В.Сухомлинський
Ключові компетентності:
· соціальні (характеризують уміння людини повноцінно жити в суспільстві) – брати на себе відповідальність, приймати рішення, робити вибір, безконфліктно виходити з життєвих ситуацій, сприймати діяльність демократичних інститутів суспільства;
· полікультурні – оволодіння досягненнями культури, розуміння та повага до людей інших національностей, релігій, культур, мов, рас, політичних уподобань та соціального становища;
· комунікативні – вміння спілкуватися усно і писемно рідною та іноземними мовами;
· інформаційні – вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел;
· саморозвитку й самоосвіти – мати потребу і готовність постійно навчатися протягом усього життя;
· продуктивної творчої діяльності
Немає коментарів:
Дописати коментар