Розгляд складних випадків в корекційно-консультативному процесі з учнями з сімей ВПО
ПРОГРАМА ЗАСІДАННЯ
інтервізійної групи психологів ЗЗСО
І. Вступ. Повідомлення мети та структури зустрічі. Перший шерінг. Знайомство та очікування учасників групи. Вправа «Рефлексія» з використанням МАК. .
ІІ. Особливості екстреної, короткострокової та пролонгованої психологічної допомоги особам з числа ВПО.
· Міграція як втрата. Стадії проживання втрат.
· Життєва перспектива як критерій адаптованості.
· Вправа «Лінія життя».
III. Розгляд інтервізійного випадку (за запитом учасників.)
IV. Заключний шерінг. Образ будинку як метафора відновлення.
Підведення підсумків роботи групи. Зворотній зв'язок
Основні завдання адаптації ВПО
· Подолання почуття втрати
· Відновлення контролю за власним життям
· Забезпечення базових потреб
· Адаптація до нових умов
· Побудова нових життєвих перспектив
Внутрішньо переміщені особи (ВПО) – це люди, які залишили свої домівки, рятуючись від небезпеки, але не перетнули міжнародний кордон, а залишились на території рідної країни. ВПО перебувають під законним захистом свого уряду. Вони зберігають усі права та захист згідно з міжнародним законодавством з прав людини.
«Критеріями успішної адаптації можна вважати адекватну самооцінку та рівень домагань, толерантність мігрантів і приймаючого населення, невисоку тривожність і адекватне самосприйняття школярів» Ковальова Н.І.
Корисні посилання
Лист міністерства освіти і науки України від 18 липня 2019 р. № 1/9-462 « Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2019/2020 н.р.» — електронний ресурс:- режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-prioritetni-napryami-roboti-psihologichnoyi-sluzhbi-u-sistemi-osviti-na-20192020-navchalnomu-roci
1. Психосоціальна допомога внутрішньо переміщеним дітям, їхнім батькам та сім’ям з дітьми зі Сходу України : посіб. для практиків соціальної сфери / Мельник Л.А. та ін. ; за ред. Волинець Л.С. – К. : ТОВ «Видавничий дім «Калита», 2015. – 72 с. — електронний ресурс:- режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/pozashkilna/psyhologichna-sluzhba/pos-bnik-shhodo-psixosocz-alno-dopomogi.pdf
2. Психологическая помощь мигрантам: травма, смена культуры, кризис идентичности / Под ред. Г.У.Солдатовой. М.: Смысл, 2002. 479 с — електронний ресурс:- режим доступу: https://www.twirpx.com/file/288957/
3. Корекційно-розвиткова програма формування стійкості до стресу в дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір» : навчально-методичний посіб. - Київ : НаУКМА, ГЛІФ Медіа, 2017. - 208 с. — електронний ресурс:- режим доступу: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/11847/KRP2017.pdf?sequence=6&isAllowed=y
4. Агресія. Анексія. Конфлікт. Соціально-педагогічна та психологічна відповідь на виклики для дітей : методичні рекомендації для педагогів дошкільних навчальних закладів. – К. : Агентство “Україна”. – 2016. – 100 с. — електронний ресурс:- режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/705253/1/Агресія.%20Анексія.%20Конфлікт pdf
5. Досвід надання допомоги дітям і сім’ям - жертвам військового конфлікту : практ. посіб. / І. О. Корнієнко, І. М. Лісовецька, Ю. А. Луценко, Д. Д. Романовська. – Київ : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2017. – 152 c. — електронний ресурс:- режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/709040/1//Досвід_СЖО 2017.pdf
6. Шляхи подолання дитячої психотравми в діяльності працівників психологічної служби : [метод. рек.] / Музиченко І.В., Ткачук І.І. - Київ : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2017. - 88 с. — електронний ресурс:- режим доступу:
Немає коментарів:
Дописати коментар