пʼятницю, 4 вересня 2020 р.

Повернення до школи після обмежень, пов’язаних із COVID-19

 

ЯК ЗРОБИТИ ПОВЕРНЕННЯ ДО НАВЧАННЯ В НОВИХ УМОВАХ МАКСИМАЛЬНО БЕЗПЕЧНИМ ТА РЕЗУЛЬТАТИВНИМ ДЛЯ ДІТЕЙ

Іноді відправляти дитину до школи, це як запускати ракету у відкритий Космос. В сучасних умовах взагалі відчуваєш себе Ілоном Маском, який запускав SpaceX Falcon 9 за поганих погодних умов, а весь світ (в обличчі родичів, бабусь та дідусів) спостерігає за тобою та дає поради.

Дуже змістовний, ресурсний та структурований гайд від ірландських колег для вчителів, батьків та шкільних психологів, перекладений для Національної психологічної асоціації України.

Ці рекомендації Спільноти психологів Ірландії підготовлено PSI підрозділом педагогічної психології як відповідь на виклики пандемії COVID -19 і можуть бути корисними для наших шкіл. Ддокумент орієнтовано на школи (початкові класи та старшу школу), що готуються зустріти дітей, які повертаються до школи після обмежень. Він містить поради для персоналу школи, які допоможуть підтримати учнів під час повернення до навчання.

Повний текст    Перезавантаження-повернення-до-школи-після-Covid-19


У всіх нас будуть власні історії про COVID-19 та обмеження, як і свої власні шляхи боротьби з пандемією. Ми або наші близькі, можливо, хворіли або ми втратили когось особливого через вірус. Хтось із нас зрозумів, як справлятися з обмеженнями або може навіть отримувати задоволення від деяких аспектів. Інші, можливо, відчули всю складність цих обмежень для себе через різні причини. Деяким із нас, дітям та дорослим, буде необхідно більше підтримки, впевненості та спеціальних порад. Зараз ми говоримо про повернення до школи. Але воно не буде таким, як раніше. Насправді будуть реальні відмінності та нові виклики. Вчителі та інші працівники школи стануть ключовими гравцями в допомозі дітям при поверненні їх до шкільного життя як членів шкільної спільноти та як активних учнів у «новому» шкільному середовищі.


Школи відновлюють свою роботу в умовах загрози розповсюдження небезпечного вірусу, якого ще не було на нашій пам’яті та який поширюється в шкільному середовищі. Школи будуть зобов’язані додержуватися державних настанов, що направлені на забезпечення фізичної безпеки шкільної спільноти. Нова політика, системи та заходи безпеки повинні бути чітко доведені до відома співробітників шкіл та батьків учнів для того, щоб вони знали, що мають робити. Це допоможе полегшити перехід та змусить усіх відчути, що вони працюють разом над тим, щоб зробити шкільне середовище безпечним. Нові процедури учні можуть вивчити за допомогою розповсюдження чітких правил та встановлення певного режиму. В ідеалі, повідомлення про нові правила та процедури слід зробити перед поверненням учнів до школи шляхом виготовлення інформаційних роз’яснювальних матеріалів для шкільного персоналу та родин або розміщення відеороликів на сайті школи...

Визначте учнів, які можуть потребувати постійної підтримки 

Цілком ймовірно, що більшість учнів із нетерпінням чекають повернення до школи та зроблять це без великих труднощів. Однак, буде певний відсоток учнів, які потребуватимуть додаткової підтримки при поверненні та призвичаюванні до шкільного життя. Характер підтримки буде різним, відповідно до їх індивідуальних потреб. Існуючі системи догляду та спеціальної освіти можуть бути використані для ідентифікації, контролю та підтримки таких учнів на постійній основі. 

До потенційно вразливих груп належать: 

• діти та молодь, які зазнали важких втрат під час пандемії; 

• діти та молодь, які зазнали значного особистого або сімейного стресу під час пандемії через такі події як втрата роботи членами сім’ї та інший тиск на сім'ю, спричинений наслідками карантинних обмежень; 

 • початківці, які переходять в нову обстановку, не маючи звичного періоду підготовки, і яким може бути не комфортно без знайомих обличь та місць; 

• діти та молодь, які мають проблеми зі здоров’ям, що робить їх особливо вразливими до вірусу, або ті, хто вирішив продовжити домашнє навчання через проблеми зі здоров’ям; 

• діти та молодь із неблагополучного оточення, які, можливо, не змогли займатися навчанням протягом періоду закриття школи так само, як і їх більш благополучні однолітки;

 • діти та молодь із вадами психічного здоров'я, для яких стрес і тривога, викликані пандемією, можуть бути особливо складними;

 • діти та молодь, які відчувають соціальну тривогу, можуть вважати раптове зростання соціальних вимог після повернення до школи дуже складним; 

• діти та молодь з особливими освітніми потребами, включаючи: 

- тих, хто має гіперактивний розлад із дефіцитом уваги (СДУГ) і яким може знадобитися особлива підтримка при пристосуванні до структури, розпорядку та вимог шкільного дня; 

- осіб з особливим розладом навчання, яким, можливо, було складно займатися навчанням у період закриття школи; 

- учні з труднощами у спілкуванні, яким може знадобитися додаткова підтримка в осмисленні нових правил, розповіді своїх історій та заспокоєнні. 

• діти та молодь із розладом спектру аутизму (РСА) особливо вразливі в перехідний час.

 Далі на малюнку 1 викладено конкретні поради щодо підтримки перехідних програм для дітей та молоді з додатковими потребами. 




Немає коментарів:

Дописати коментар