четвер, 10 грудня 2020 р.

підсумки І етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми»

 

 підсумки І етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації  «Розвивальні програми»

На виконання наказів управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації від 16.09.2020 №131/01-07 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми», Міністерства освіти і науки України від 16.10.2020 №802 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми», від 31.05.2018 №555 «Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» та з метою підвищення професійного рівня і розвитку творчого потенціалу фахівців психологічної служби у системі освіти України було проведено міський етап Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми» (далі-конкурс).

На конкурс було подано 8 авторських програм, спрямованих на розкриття інтелектуально-особистісного потенціалу учасників освітнього процесу, формування та розвиток їх соціально-психологічних компетентностей, формування готовності до самореалізації.



Аналіз конкурсних матеріалів свідчить про творчий підхід учасників до організації розвивальної роботи як з дітьми різного віку так і з дорослими, різноманітність вибору форм, методів, напрямів роботи, партнерство та співробітництво у досягненні результатів.

Заслуговує на увагу «Програма підвищення соціальної адаптації першокурсників в умовах освітнього середовища професійно-технічного навчального закладу «Адаптаційна мобільність першокурсників» Забитівської Тетяни Ярославівни, практичного психолога ДПТНЗ «ТВПУ сфери послуг та туризму». 

Програма вирізняється структурованістю та науковістю і спрямована на формування життєвих компетентностей першокурсників, створення умов для оптимізації особистісного розвитку та адаптації, підвищення чутливості до змін, формування установки сприймати нові умови життя без стресу, здатності швидко змінювати свою поведінку.

Програма представлена трьома розділами, кожний з яких складається із окремих тематичних занять, що забезпечує наступність і цілісність програми, реалізація якої  сприяє створенню сучасного, професійно орієнтованого, безпечного, недискримінаційного, партнерського, доброчесного, сприятливого середовища для успішної соціалізації та адаптації першокурсників професійно-технічного закладу. Програма може бути корисною також для впровадження у закладах старшої профільної школи.

Науково обґрунтованою є і розвивальна програма практичного психолога ТЗОШ№11 Тригук Оксани Степанівни «Розвиток навичок асертивної поведінки у старшокласників. Соціально-психологічний тренінг «Я – асертивний», розроблена для відпрацювання навичок конструктивної взаємодії з однолітками, становлення у підлітків безпечних форм поведінки, серед яких найвагоміше місце посідають їх психологічні складові: психологічне самозбереження, самоповага, впевненість у собі, відповідальність, асертивність та інші.  Програма є досить актуальною, особливо в контексті запобігання булінгу серед здобувачів освіти, формування у них ненасильницьких форм комунікації, створення безпечного середовища освітнього закладу.

Слід відмітити й розвивальну програму «Сходинки успіху» для молодших школярів, які мають труднощі у навчанні з елементами арт-терапії», розроблену та апробовану практичним психологом Тернопільського ліцею №21-спеціалізованої мистецької школи ім.І.Герети Косминою Наталією Василівною з метою активізації розвитку пізнавальних процесів молодшого школяра та їх корекції для досягнення рівня вікової норми.

Програма розроблена для роботи з учнями початкових класів, які мають труднощі у навчанні, порушення пізнавальної сфери та низьку успішність. В програмі використовується розвиваючий матеріал паралельно з елементами арт-терапії. Вправи підібрані з урахуванням основних вікових особливостей пізнавальної сфери молодших школярів.

Цікавою є і розвивальна програма «Розвиток мотиваційної готовності дошкільників до навчання в школі» практичного психолога ДНЗ№34 Свіргун Лариси ІванівниПрограмою передбачено формування позитивного ставлення дошкільників до навчання, бажання вчитися, ставлення до школи і навчання як до відповідальної діяльності, сприяння розвитку впевненості у власних силах, самостійності дій.

Розвивальна програма розділена на завершені в змістовому плані 9 занять, кожне з яких включає в себе 6-7 вправ, які забезпечують реалізацію конкретних цілей. Кожне заняття є логічним продовженням попереднього і, в змістовому плані, основою для наступного. Для вивчення результативності програми здійснюється моніторинг розвитку мотиваційної готовності на початку та після завершення програми за допомогою діагностичних методик.

Ефективність корекційно - компенсаторної та розвиваючої роботи, спрямованої на допомогу дітям з особливостями психофізичного розвитку у їх підготовці до шкільного навчання відображена у програмі психолога ДНЗ№2 Хомик Оксани Федорівни «Комплекс корекційно-розвивальних занять з формування довільності пізнавальних психічних процесів у дошкільників із ЗНМ, ЗПР».

Програма була апробована і використовується як обов’язкова складова  розвивальної роботи психолога з дітьми 5-6 років з особливостями психомовного розвитку у закладі дошкільної освіти комбінованого  типу.

Ефективність освітнього процесу багато в чому залежить від педагогів. Важливо, щоб вчителі, вихователі, були озброєні внутрішніми ресурсами для ефективної роботи з дітьми, мали змогу відновлюватися та самостійно справлятися з факторами тривалого стресу, розвивали стресостійкість як здатність протистояти зовнішнім та внутрішнім впливам, невизначеності, зрослому психоемоційному навантаженню. Розвивальну програму «Психологічна стійкість педагога. Запобігання психоемоційному вигорянню вихователя ЗДО під час пандемії COVID-19», яка розвиває навички подолання негативних емоційних станів, забезпечує  розвиток свідомої самомобілізації як готовності до повноцінного діяння у кризових умовах, представила на конкурс практичний психолог ДНЗ№1 Греняк Наталія Василівна.

На основі аксіологічного підходу укладено програми, запропоновані  практичним психологом ЗОШ№27 ім.В.Гурняка Сербіною Ритою Григорівною «Розвиток духовних цінностей молодших підлітків»  та  працівниками психологічної служби ДНЗ «Тернопільський ЦПТО», практичним психологом Садовець Оксаною Іванівною та соціальним педагогом Простокішіною  Оксаною Василівною  «Складові родинного та сімейного щастя, сімейні цінності».

Відповідно до протоколу підбиття підсумків Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі»   переможцями міського етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми» стали 

І місце 

Програма підвищення соціальної адаптації першокурсників в умовах освітнього середовища професійно-технічного навчального закладу «Адаптаційна мобільність першокурсників»


Автор
 -  
Забитівська Тетяна Ярославівна,  практичний психолог ДПТНЗ Тернопільське ВПУ сфери послуг та туризму 


ІІ місце 

 Програма "Розвиток навичок асертивної поведінки у старшокласниківСоціально-психологічний тренінг "Я – асертивний".

      
Автор - Тригук  Оксана Степанівна, практичний психолог Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11

    






Розвивальна програма «Сходинки успіху» для молодших школярів, які мають  труднощі у навчанні з елементами арт-терапії»

    Автор - Космина Наталія Василівна, 

практичний психолог Тернопільського ліцею №21-спеціалізованої мистецької школи ім.І.Герети

   



 ІІІ місце 

   Програма «Розвиток мотиваційної готовності дошкільників до навчання в школі» 

 
Автор
 - 
Свіргун Лариса Іванівна
практичний психолог Тернопільського дошкільного навчального закладу №34


Немає коментарів:

Дописати коментар