пʼятниця, 2 квітня 2021 р.

Первинна оцінка розвитку дитини з ООП у закладі освіти

 01.04.2021 відбулось чергове  розширене засідання інтервізійної групи практичних психологів за  участі Бабійчук Тетяни Михайлівни, директора  КУ “Інклюзивно-ресурсний центр №1” Тернопільської міської ради, (https://kuirc1tmr.wixsite.com

яка пронформувала учасників про первинну діагностику дітей з ООП, надала рекомендації, схему  її проведення та зразок характеристики,  відповіла на актуальні питання щодо конкретних складних випадків в організації  супроводу дітей з ООП. 



У роботі інтервізійної групи взяли участь як практичні психологи так і соціальні педагоги , асистенти вчителя,  вихователі та зацікавлені вчителі. 

Переконані, що лише тоді, коли ми працюємо разом, у партнерстві ми можемо забезпечити  повноцінну підтримку дітям з особливими освітніми потребами, створити таку модель індивідуальної освітньої траєкторії для кожного з них, яка дасть можливість якнайповнішого розвитку та успішної соціалізації.



СХЕМА

написання психолого-педагогічної характеристики на дитину


1.                 Загальні відомості

Прізвище, ім'я. Дата народження. Рік вступу до ЗДО/ЗЗСО. За якою програмою та формою навчається.

2.                 Фізичний статус

Фізичний розвиток дитини, чи відповідає він віку дитини. Відхилення у фізичному розвитку. Стан моторики. Порушення рухів. Координація рухів. Стан аналізаторів. Втомлюваність.

3.                 Особливості пізнавальної діяльності

Увага. Швидкість, обсяг уваги, її стійкість, особливості переключення.

Сприймання. Швидкість, обсяг, точність, осмислення сприймання. Сприймання форми, величини, кольору, часу, простору.

Пам'ять. Швидкість, повнота, міцність запам'ятовування цифрового, наочного, словесного матеріалу. Особливості довільного, мимовільного запам'ятовування. Осмисленість, точність, повнота відтворення. Використання прийомів запам'ятовування, рівень розвитку логічної пам'яті. Індивідуальні особливості пам'яті.

Мовлення. Рівень мовного розвитку. Темп і ритм мовлення. Словниковий запас. Порушення звуковимови. Особливості голосу. Емоційна забарвленість мовлення. Граматична сторона мовлення. Стан діалогічного та монологічного мовлення. Особливості писемного мовлення.

Мислення. Особливості аналізу та синтезу, узагальнення та абстрагування. Рівень розвитку наочно-образного мислення та логічного мислення. Вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки. Розуміння головного в літературному тексті. Здатність робити висновки самостійно.

4.                 Емоційно-вольова сфера

Вираженість та стійкість почуттів. Переважаючий настрій. Ступінь емоційної збудженості. Наявність афекту. Наявність товариських та родинних почуттів.

5.                 Загальні навчальні вміння та навички

Вміння слухати, виконувати словесні завдання, працювати з наочними посібниками, підручниками, зошитом.

Вміння планувати свою діяльність, працювати за планом. Навички самоконтролю. Особливості та труднощі засвоєння нового матеріалу, використання засвоєних знань. Самостійність у засвоєнні знань. Наявність вміння переносити знання у нову ситуацію.

6.                 Особливості засвоєння окремих навчальних предметів дитини (школяра)

Відношення до навчальної діяльності, її мотиви. Старанність. Відношення до оцінки, похвали, покарання. Рівень засвоєння програмового матеріалу (у розрізі предметів, коротка характеристика).

7.                 Особистість дитини

Спрямованість особистості. Характер інтересів. Самооцінка. Вміння дотримуватись правил поведінки в школі, сім'ї.

Самостійність поведінки. Взаємовідносини у дитячому колективі та з дорослими.

Дисциплінованість. Поведінка на уроці/занятті, перерві.

Риси характеру. Працьовитість, лінощі, грубість, впертість, агресивність, егоїзм, замкнутість, стриманість.

8.      Особливі здібності дитини

Малює, співає, грає на музичних інструментах, займається спортом тощо.



Приклад заповнення протоколу первинного оцінювання розвитку дитини

Оцінювання випадку.

Протокол №______ Дата_______

Загальні відомості про дитину:

Прізвище, ім’я

Олена

Вік дитини:

8 років

Клас

2

Результати оцінювання:

Опис фізичного розвитку(статура, велика і дрібна моторика, спосіб пересування)

Олена приходить до школи у супроводі мами, ходить самостійно, піднімається на другий  поверх, де знаходиться її клас. На уроках фізичного виховання, як правило, сидить на лаві. В межах класу рухається вільно, але повільно і уважно. У вільний час під час ігор на вулиці, на майданчику любить розглядати камінчики, листочки, а не брати участь у іграх. Може сама сідати і вставати із за парти, фізичні дії здійснює повільно (виймає речі із портфеля, кладе їх на місце, розкладає предмети). Тримає ручку, олівець, часто перекладає ручку із одної руки в іншу, може накреслити лінію. Легше маніпулює великими предметами (кубиками, деталями конструктора).

Висновок оцінювання розвитоку мовної / комунікативної сфери (вербальна, невербальна мова, рівень розвитку і використання)

Олена дуже мало спілкується, частіше це робить жестами, словниковий запас складається із декількох слів, які позначають близьких їй людей, добре знайомих предметів, знайомих дій (мама, папа, Олена, стіл, чашка, машина, хочу, дай, і т.п.). Розуміє  прості фрази, якими до неї звертаються, але після декількох повторів (іди до столу, сядь на стілець, візьми червоний олівець). Як правило, Олена використовує жести, коли чогось хоче.

Висновок оцінювання розвитку когнітивної сфери (рівень загальних знань, розумінь, орієнтації, уваги, пам'яті, мислення та ін.)

Олена включається в реалізацію деяких завдань на короткий проміжок часу, часто кидає завдання, не закінчивши його; визначає кольори (червоний, синій, зелений, чорний, білий, жовтий). Може вказати пальцем на певний колір, може перегорнути книгу, але потребує допомоги при знаходженні потрібної сторінки. Знає цифри 1, 3; намагається впорядкувати предмети за моделлю. Почала виділяти букву "А" з безлічі букв.

Висновок оцінювання розвитку емотивно-соціальної поведінки / взаємини (соціальні, емоційні компетенції, рівень і спосіб відносин з однолітками, дорослими)

Зазвичай, Олена із задоволенням приходить до школи, їй подобається знаходитися серед дітей, але частіше в іграх являється  пасивним спостерігачем, часто відмовляється грати, може довго вивчати простір навколо себе. Інколи відмовляється іти в школу, і в ці дня, зазвичай, дуже збуджена, чекає маму біля дверей. На перервах рухається по класу, мало цікавиться заняттями дітей. Веде себе спокійно, може відповісти на прохання дорослої незнайомої  людини. Інколи емоційний стан швидко змінюється: посміхається, потім сумує, ізолюється, кидає предмети.

Висновок оцінювання розвитку адаптивної поведінки (рівень шкільної, соціальної адаптації, рівень самоконтролю, впливу оточення на дитину)

Дитина перший рік ходить в дану школу, після першого класу навчання в іншій школі. Мама супроводжу. Її в школу і із школи. В межах класу пересувається самостійно, може пвти в туалет; до їдальні ходить тільки в супроводі групи учнів. Їсть самостійно, також разом з групою учнів може піти в бібліотеку, актову залу. Потребує допомоги у складанні особистих предметів, в орієнтуванні основних моментів дня, розкладу уроків.

Висновки/рекомендації

 

Команда психолого-педагогічного супроводу учня (ПІБ, Підпис)

 


Немає коментарів:

Дописати коментар