щодо організації навчальної Діяльності фахівців
Психологічної служби закладів Загальної середньої освіти
у 2022-2023 н.р.
Укладено на основі листів Міністерства освіти і науки України
від 02.08.2022 № 1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році»,
від 19.08.2022 № 1/9530-22 «Про інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році».
НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ
ПРАЦІВНИКІВ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
2022-2023нр.
Навчальна діяльність – форма активного співробітництва,
що спрямована на удосконалення, розвиток, формування особистості.
У закладах освіти цей напрям роботи реалізується
працівниками психологічної служби за допомогою викладання навчального матеріалу
за програмами
- факультативів,
- гуртків психологічного та
соціально-педагогічного спрямування.
Програми можна обирати з переліку рекомендованих МОНУ для
використання в освітньому процесі, що мають грифи «Рекомендовано Міністерством
освіти і науки України», «Схвалено для використання в освітньому процесі» або
висновок «Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах».
Перелік постійно оновлюється і доступний на офіційному вебсайті ДНУ «Інститут
модернізації змісту освіти»(ІМЗО).
Згідно з листом МОНУ від 02.08.2022 №
1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти
в 2022/2023 навчальному році»
у
2021/2022 навчальному році програмам факультативів, спецкурсів і курсів за
вибором, що були розроблені працівниками психологічної служби у системі освіти
і пройшли апробацію у закладах освіти та рецензування науковців і практиків, експертною комісією з психології
та педагогіки надано гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі» для
використання у роботі практичними психологами соціальними педагогами у
закладах освіти України.
Факультативи
Факультативні курси
1.
Євстаф’єва І.Г. «Основи самовизначення
особистості»
2.
Мельникова О.Л. «Скринька чеснот»
3.
Романовська Д.Д. Бобик С.М. «Мандруючи до
зрілості»
4.
Романовська Д.Д. Зузак О.В. «Основи
психології та педагогіки»
5.
Сидоренко Н.О. «Психологічні перлинки для
кожної дитинки»
6.
Сидоренко Н.О., Кльоц Л.А. «Лісова абетка»
7. Романовська Д.Д. Програма факультативного
курсу «Основи психологічної культури особистості»
8.
Майданик Л.Ю. Курс за вибором «Психологія
життєвого успіху» 10 клас
9.
Майданик Л.Ю. Курс за вибором «Психологія
сімейних стосунків» 11 клас
10.
Лозова К.С. Програма факультативного курсу
“Знай та розвивайся”
11.
Кірпота Ю.О. «Психологія спілкування» для
учнів 5 класів
Також на сайті ІМЗО у рубриці «Переліки» на
2022/2023 навчальний рік можна знайти
Перелік
навчальної літератури та навчальних програм з психології та педагогіки,
рекомендованих МОН України для використання в освітньому процесі закладів
освіти
Якщо наявну у вас програму ви не знаходите серед вказаних вище переліків, отже, вона не рекомендована МОНУ для використання в освітньому процесі, або втратила таку рекомендацію.
·
Вчимося жити разом 5-6 кл. Воронцова та ін.
·
Культура добросусідства 5-6 кл. Араджионі та ін.
У зв’язку з цим, звертаємо увагу на Модельні програми для курсу за вибором
«Соціально-емоційне та етичне навчання» (освітня галузь — Соціальна
і здоров’язбережувальна).
До нового стандарту загальної середньої освіти включено
складову соціально-емоційного та етичного навчання. На реалізацію цього
стандарту командою EdCamp Ukraine розроблено модельні навчальні програми СЕЕН
для варіативної складової навчальних планів для 1–2, 3–4 і 5–6 класів.
·
Програма СЕЕН 1-2-кл з пояснювальною
запискою
·
Програма СЕЕН 3-4-кл з пояснювальною
запискою
·
Програма СЕЕН 5-6-кл з пояснювальною
запискою
Навчальні програми, докладно розписані уроки
СЕЕН, адаптовані до вікових груп, а також посібники та рекомендації для
впровадження СЕЕН в освітній процес доступні для завантаження на сайті ЕdCamp Ukraine за
посиланням https://www.edcamp.ua/seelukraine/khochu-praktykuvaty-seen/
На сайті також можна пройти вступний онлайн-курс українською: короткий анімований відеокурс, що є вступом до програми СЕЕН.
Після його проходження та підсумкового тесту відкривається доступ до
завантаження конспектів уроків, генерується сертифікат, яким надається дозвіл
на викладання курсу у закладі освіти.
Зверніть увагу,
що розробляючи навчальну програму педагоги можуть вносити зміни у пропонований
модельною навчальною програмою зміст навчального предмета/інтегрованого курсу, відповідно до підготовленості класу, регіональних особливостей,
робочого навчального плану школи, необхідності своєчасного реагування на
конкретні умови, в яких відбувається освітній процес, зокрема: доповнювати
зміст програми, включаючи регіональний компонент; розширювати/поглиблювати або
ущільнювати зміст окремих елементів (розділів, тем, модулів тощо) програми
зважаючи на потреби учнів, матеріально-технічне забезпечення закладу освіти,
запити батьків, громади тощо; доповнювати тематику практичних/творчих робіт;
вилучати окремі питання, з метою уникнення надмірної деталізації змісту
навчального матеріалу.
Загальний обсяг
таких змін може досягати 20%.
Педагоги можуть: обирати види навчальної діяльності з
тих, що запропоновані в модельній навчальній програмі; адаптувати рекомендовані
модельною навчальною програмою види діяльності відповідно до потреб здобувачів
освіти та особливостей організації освітнього процесу; додавати або пропонувати
інші види навчальної діяльності, відповідно до освітніх методик і технологій,
які використовує вчитель, а також наявних засобів навчання.
Календарно-тематичне
планування здійснюється вчителем у довільній формі і може бути об’єднано з
навчальною програмою в один документ.
Вчитель має академічну свободу, що надає йому право
самостійно обирати програмне забезпечення, методи та форми організації
освітнього процесу, конструювати урок так, щоб учні могли самостійно відкрити
нові для себе знання, опанувати нові навички, розвинути свою компетентність
Під час реалізації навчальної програми рекомендуємо
вчителю надавати учням чіткі інструкції щодо очікуваних результатів навчання,
застосовувати особистісно-орієнтований підхід, що може бути забезпечений
передусім вибором відповідних тем навчальних проєктів та ролей у груповій
діяльності.
Методичні прийоми, які використовуються на уроках, треба
добирати з урахуванням вимог до результатів навчально-пізнавальної діяльності,
що відображені в Державному стандарті і навчальній програмі.
Освітні програми (ДСЯО)
https://sqe.gov.ua/diyalnist/osvitni-programi/
Немає коментарів:
Дописати коментар