яка пронформувала учасників про первинну діагностику дітей з ООП, надала рекомендації, схему її проведення та зразок характеристики, відповіла на актуальні питання щодо конкретних складних випадків в організації супроводу дітей з ООП.
У роботі інтервізійної групи взяли участь як практичні психологи так і соціальні педагоги , асистенти вчителя, вихователі та зацікавлені вчителі.
Переконані, що лише тоді, коли ми працюємо разом, у партнерстві ми можемо забезпечити повноцінну підтримку дітям з особливими освітніми потребами, створити таку модель індивідуальної освітньої траєкторії для кожного з них, яка дасть можливість якнайповнішого розвитку та успішної соціалізації.
СХЕМА
написання психолого-педагогічної
характеристики на дитину
1.
Загальні
відомості
Прізвище, ім'я. Дата
народження. Рік вступу до ЗДО/ЗЗСО. За якою програмою та формою навчається.
2.
Фізичний
статус
Фізичний
розвиток дитини, чи відповідає він віку дитини. Відхилення у фізичному
розвитку. Стан моторики. Порушення рухів. Координація рухів. Стан аналізаторів.
Втомлюваність.
3.
Особливості
пізнавальної діяльності
Увага.
Швидкість, обсяг уваги, її стійкість, особливості переключення.
Сприймання.
Швидкість, обсяг, точність, осмислення сприймання. Сприймання форми, величини,
кольору, часу, простору.
Пам'ять.
Швидкість, повнота, міцність запам'ятовування
цифрового, наочного, словесного матеріалу. Особливості довільного, мимовільного
запам'ятовування. Осмисленість, точність, повнота
відтворення. Використання прийомів запам'ятовування,
рівень розвитку логічної пам'яті.
Індивідуальні особливості пам'яті.
Мовлення.
Рівень мовного розвитку. Темп і ритм мовлення. Словниковий запас. Порушення
звуковимови. Особливості голосу. Емоційна забарвленість мовлення. Граматична
сторона мовлення. Стан діалогічного та монологічного мовлення. Особливості
писемного мовлення.
Мислення.
Особливості аналізу та синтезу, узагальнення та абстрагування. Рівень розвитку
наочно-образного мислення та логічного мислення. Вміння встановлювати
причинно-наслідкові зв'язки.
Розуміння головного в літературному тексті. Здатність робити висновки
самостійно.
4.
Емоційно-вольова
сфера
Вираженість
та стійкість почуттів. Переважаючий настрій. Ступінь емоційної збудженості.
Наявність афекту. Наявність товариських та родинних почуттів.
5.
Загальні
навчальні вміння та навички
Вміння
слухати, виконувати словесні завдання, працювати з наочними посібниками,
підручниками, зошитом.
Вміння
планувати свою діяльність, працювати за планом. Навички самоконтролю.
Особливості та труднощі засвоєння нового матеріалу, використання засвоєних
знань. Самостійність у засвоєнні знань. Наявність вміння переносити знання у
нову ситуацію.
6.
Особливості
засвоєння окремих навчальних предметів дитини (школяра)
Відношення
до навчальної діяльності, її мотиви. Старанність. Відношення до оцінки, похвали,
покарання. Рівень засвоєння програмового матеріалу (у розрізі предметів,
коротка характеристика).
7.
Особистість
дитини
Спрямованість
особистості. Характер інтересів. Самооцінка. Вміння дотримуватись правил
поведінки в школі, сім'ї.
Самостійність
поведінки. Взаємовідносини у дитячому колективі та з дорослими.
Дисциплінованість.
Поведінка на уроці/занятті, перерві.
Риси
характеру. Працьовитість, лінощі, грубість, впертість, агресивність, егоїзм,
замкнутість, стриманість.
8.
Особливі
здібності дитини
Малює,
співає, грає на музичних інструментах, займається спортом тощо.