понеділок, 12 листопада 2018 р.

інтерактивна школа сучасного фахівця психологічної служби

Молодь та психічне здоров’я в сучасному світі.
Життєва стійкість особистості. Безпечний простір

Здатність долати стрес,
в більшості випадків,
важливіша, ніж природа,
величина і частота стресової дії.
Р. Лазарус

Мета: ознайомити фахівців психологічної служби з програмою формування стійкості до стресу в дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір»; сприяти вдосконаленню професійних навичок формування безпечного середовища та стійкості до стресу, використанню матеріалів програми у практичній роботі психолога та соціального педагога.

План засідання інтерактивної школи
Ø  Вступ. Оголошення теми і мети засідання.
Ø  Інформаційне повідомлення. Загальні засади реалізації Програми формування стійкості до стресу в дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір».
Ø  Тренінг за матеріалами програми «Простір моїх змін».
ü  Знайомство. Вправа «Ініціали якостей».
ü  Актуалізація теми. Вправа «Чому ми тут? Що нас об’єднує?».
ü  Вправа- «Відгадай настрій».
ü  Вправа «Знайди лідера».
ü  Вправа «Дотик».
ü  Вправа- енерджайзер « Дерево і лось».
ü  Вправа «Кола довіри».
ü  Вправа - медитація «Безпечне місце».
ü  Вправа «Крила метелика».
ü  Ритуал прощання. Вправа «Обіймашки».

Несмашна Г.Є.
Методист  ТКМЦ
учасники інтерактивної школи



Програма формування стійкості до стресу в дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір»

Психологічний стрес - це значущі для благополуччя особистості відносини з середовищем, які піддають випробуванню наявні в розпорядженні ресурси організму й у ряді випадків можуть їх перевищувати.
Характер і інтенсивність стресової ситуації визначається здебільшого «ступенем розбіжності між вимогами, які пред’являє конкретна діяльність до особи, і тими потенціями, якими володіє суб’єкт»
Не будь-яка вимога середовища викликає стрес, а лише та, яка оцінюється як загрозлива.

Стресостійкість, (resilience)  визначають як:
ü  збереження позитивної адаптації, попри значний досвід перебування у стресових ситуаціях: ефективне відновлення після травми;
ü  збереження стану благополуччя (англ., well-being), попри негаразди;
ü  позитивну відповідь на негативні події життя, компетентне функціонування в умовах стресу  і компетентність перед лицем незгод;
ü  здатність до конструктивного відображення (оцінки) складних подій;
ü  здатність самостійно долати життєві труднощі і проблеми.

За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), резилієнс - «це здатність відносно добре справлятися (англ., to cope) з важкими ситуаціями, особиста ресурсність».
 

Немає коментарів:

Дописати коментар