Молодь
та психічне здоров’я в сучасному світі.
Життєва
стійкість особистості. Безпечний простір
в більшості
випадків,
важливіша,
ніж природа,
Р. Лазарус
Мета: ознайомити фахівців психологічної служби з програмою формування стійкості
до стресу в дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний
простір»; сприяти вдосконаленню професійних навичок формування безпечного
середовища та стійкості до стресу, використанню матеріалів програми у практичній
роботі психолога та соціального педагога.
План засідання інтерактивної
школи
Ø Вступ.
Оголошення теми і мети засідання.
Ø Інформаційне
повідомлення. Загальні
засади реалізації Програми формування
стійкості до стресу в дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір».
Ø Тренінг
за матеріалами програми «Простір моїх змін».
ü Знайомство.
Вправа «Ініціали якостей».
ü Актуалізація
теми. Вправа «Чому ми тут? Що нас об’єднує?».
ü Вправа- «Відгадай
настрій».
ü Вправа «Знайди
лідера».
ü Вправа «Дотик».
ü Вправа-
енерджайзер « Дерево і лось».
ü Вправа «Кола
довіри».
ü Вправа -
медитація «Безпечне місце».
ü Вправа «Крила
метелика».
ü Ритуал прощання.
Вправа «Обіймашки».
Несмашна Г.Є.
Методист ТКМЦ
учасники інтерактивної школи
Психологічний
стрес - це значущі для благополуччя особистості відносини з
середовищем, які піддають випробуванню наявні в розпорядженні ресурси організму
й у ряді випадків можуть їх перевищувати.
Характер
і інтенсивність стресової ситуації визначається здебільшого «ступенем
розбіжності між вимогами, які пред’являє конкретна діяльність до особи, і тими
потенціями, якими володіє суб’єкт»
Не будь-яка вимога
середовища викликає стрес, а лише та, яка оцінюється як загрозлива.
Стресостійкість, (resilience) визначають як:
ü збереження позитивної
адаптації, попри значний досвід перебування у стресових ситуаціях: ефективне
відновлення після травми;
ü збереження стану благополуччя (англ., well-being),
попри негаразди;
ü позитивну відповідь на негативні події життя,
компетентне функціонування в умовах стресу
і компетентність перед лицем незгод;
ü здатність до конструктивного відображення (оцінки)
складних подій;
ü здатність самостійно долати життєві труднощі і
проблеми.
За
визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), резилієнс - «це
здатність відносно добре справлятися (англ., to cope) з важкими ситуаціями,
особиста ресурсність».
Немає коментарів:
Дописати коментар