вівторок, 28 січня 2020 р.

конкурс корекційно розвиткових програм 2019 2020




На виконання наказів управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації від 04.09.2019 №208-од «Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Корекційно-розвиткові програми», управління освіти і науки Тернопільської міської ради від 22.10.2019 №377 «Про проведення І етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Корекційно-розвиткові програми», Міністерства освіти і науки України від 31.05.2018 №555 «Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» та з метою підвищення професійного рівня і розвитку творчого потенціалу фахівців психологічної служби у системі освіти України було проведено міський етап Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Корекційно-розвиткові програми» (далі-конкурс).
На конкурс було подано 6 авторських програм з різних напрямків корекційно-розвиткової роботи. Аналіз конкурсних матеріалів свідчить про творчий підхід учасників до організації корекційно-розвиткової роботи з дітьми, різноманітність вибору форм, методів, напрямків роботи, врахування принципів, на яких грунтується психокорекція, партнерство та співробітництво у досягненні результатів.
Заслуговує на увагу корекційно-розвиткова програма «Запобігання та протидія насильству в середовищі учнівської молоді з інтелектуальною недостатністю», представлена на конкурс практичним психологом Тернопільської спеціальної школи Н.І.Бандурою.
Програма розрахована на учнів 9-10 класів з легкою розумовою відсталістю і має на меті формування в учнів знань, вмінь, навичок, які допоможуть їм попередити прояви насильства, адекватно реагувати в таких ситуаціях, а також корекцію агресивності, формування комунікативних та мовленнєвих вмінь, психічних процесів, сприяння їх адекватній соціалізації.
Психологу вдалось адаптувати складні для сприймання учнями спеціальної школи теми таким чином, щоб забезпечити формування умінь, які дозволять зменшити прояви агресивної та насильницької поведінки в середовищі учнівської молоді з інтелектуальною недостатністю.
Вирізняється структурованістю та науковістю запропонована психологом НВК№35 Ханенко С. В. програма корекції емоційно-вольової сфери дітей дошкільного віку «Подорож у своє «Я», спрямована на розвиток у дитини дефіцитарних функцій, створення у дошкільників позитивного емоційного настрою і вміння звільнятися від напруги, скутості; розвиток емоційної сфери, корекцію тривожності, агресивності, невпевненості, імпульсивності у дітей старшого дошкільного віку; навчання комунікативної та невербальної поведінки; формування співчутливості, доброзичливості, взаємодопомоги та інших позитивних рис характеру. Програма побудована на основі ігрових вправ, спрямованих передусім на забезпечення психологічного комфорту перебування дітей у середовищі ЗДО.
Цікавою є і корекційно - розвиткова програма для дітей 5-6 років «Розвиток довільної уваги дошкільників» практичного психолога ДНЗ№34 Свіргун Л.І. Довільність психічних процесів у дошкільників знаходиться лише на стадії формування, отже розвиток і корекція уваги в дошкільному віці є важливою і необхідною. Метою програми є створення психолого-педагогічних умов розвитку довільності уваги старших дошкільників та її властивостей: стійкості, переключення, розподілу, концентрації та обсягу.  
На сьогодні активно впроваджується інклюзивна освіта й однією з необхідних умов її ефективності є надання якісних корекційно-розвиткових послуг. Психологом ТЗОШ №10 С.О. Хабло представлено на конкурс програму корекційно-розвиткової роботи для дітей із затримкою психічного розвитку, які навчаються в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти «Корекція розвитку». Програма містить розробки занять для дітей з особливими освітніми потребами, спрямованих на активізацію  та  стимулювання пізнавальної діяльності, розвиток емоційно-вольової сфери, комунікативних навичок, сприяння адаптації  учнів до школи та реалізується в класах, де застосовується інклюзивна форма навчання для дітей із ЗПР, які мають порушення пізнавальної сфери.
Ще дві корекційно-розвиткові програми, подані на конкурс практичними психологами ДНЗ№1 Греняк Н.В. та ДНЗ№25 Личук О.О.,  забезпечують різні напрями корекційно-розвиткової роботи з дітьми дошкільного віку.




Немає коментарів:

Дописати коментар