середу, 12 лютого 2020 р.

ІНКЛЮЗИВНИЙ ПРОСТІР ДИТЯЧОГО САДКА. РОЛЬ ПСИХОЛОГА В ЙОГО ФОРМУВАННІ.

Засідання інтерактивної школи сучасного психолога ЗДО

ІНКЛЮЗИВНИЙ ПРОСТІР ДИТЯЧОГО САДКА. РОЛЬ ПСИХОЛОГА В ЙОГО ФОРМУВАННІ.

ПРОГРАМА  ЗАСІДАННЯ
 1.  Організаційні засади впровадження інклюзії в освітній процес ЗДО.
Олексишин А.Б.,
методист обласного
ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ТОКІППО.
2 Корекційно-консультативні функції  психолога в інклюзивних групах.
Несмашна Г.Є.,
методист ТКМЦ
3 Вправи для формування усвідомлення проблем дитини з ООП.  («Ярлики». «Фасилітатор»).
Лесів В.С.,
психолог  ТНВК№28

4. Досвід організації корекційної роботи з дітьми з ООП в умовах ДНЗ компенсуючого типу з інклюзивними групами.
Хомик О.Ф.,
психолог ТДНЗ№2

5. Робота психолога в команді супроводу. З досвіду роботи.
Хабло С. О.,
психолог ТЗОШ№10

6. Підведення підсумків роботи. Зворотній зв'язок.


Чергове засідання інтерактивної школи сучасного психолога ЗДО проходило у форматі обміну досвідом, окреслення основних питань, пов'язаних з впровадженням інклюзії в заклад дошкільної  освіти,  формуванням готовності до такого впровадження, інклюзивного простору закладу освіти не тільки в сенсі фізичної доступності, але й  зміни мислення його учасників. 
Незважаючи на невеликий термін впровадження інклюзивного навчання у закладах освіти,  маємо фахівців з  досвідом, який вартує поширення та використання працівниками психологічної служби. 
Виступ психолога ТЗОШ№10 Світлани  Хабло  підвів до усвідомлення важливості наступності інклюзивного навчання для дітей з ООП, раннього  його початку та обов'язкової співпраці з батьками.
Високопрофесійний виступ Олексишин Анастасії, методиста обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ТОКІППО  дав опору для учасників в розумінні основних підходів до формування інклюзивного простору  ЗДО, а презентація досвіду психологів Лесів Валентини (НВК№28) та  Хомик Оксани (ДНЗ№2) утвердили у власних силах та можливостях забезпечити ефективний супровід інклюзії у своєму закладі. 
З цією метою прийнято рішення продовжувати навчання та співпрацю з  фахівцями обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ТОКІППО.









Нормативні документи, які визначають діяльність психолога 
в сфері інклюзивної освіти дітей дошкільного віку


 Наказ МОН «Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»
від 08.06.2018 № 609

Наказ МОН, МОЗ «Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах» від 06.02.2015 № 104/52
Лист МОН «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти» від 13.11.2018 № 1/9-691
Лист МОН «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»від  12.10.2015  № 1/9-487 

Лист МОН «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання» від 02.01.2013 № 1/9-1
Лист МОН «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 18.05.2012 № 1/9-384 





Багато матеріалів, присвячених інклюзії у ЗДО можна знайти на сторінках журналу   «Практичний психолог: Дитячий садок» Цифрового видавництва MCFR 

  1. Про інклюзію
    Шляхи, якими інклюзію насаджують у систему освіти, часто призводять до войовничого заперечення її цінностей і батьками, і педагогами. А практичного психолога ставлять у позицію третейського судді, який і має, і повинен. Але знову маємо «утім» — ніхто не забезпечив спеціалізованого навчання фахівця. Отже, і якість роботи, що поза межами професійного поля, доволі низька.А для психолога —
    №2, лютий 2019
  2. З чого починається інклюзія
    Задум гуманізації освітнього простору, поза всяким сумнівом, заслуговує на підтримку. Адже у закладі освіти діти з порушеннями психофізичного розвитку можуть взаємодіяти з однолітками з нормативним розвитком. Спільна діяльність — вдала практика спілкування, соціалізації і оволодіння життєво необхідними навичками для всіх дітей. Але це в теорії, а на практиці. На практиці маємо чимало проблем.
    №7, липень 2018
  3. 7 тез про інклюзію від переможниці конкурсу
    Світлана Філанчук, практичний психолог дошкільного навчального закладу № 16 «веселка», м. новоград-волинський, житомирська обл. Ми поспілкувалися зі Світланою Філанчук, переможницею конкурсу, практичним психологом дошкільного навчального закладу № 16 «Веселка», міста Новограда-Волинського, Житомирської області. Вона охоче відповіла на неод нозначні,а іноді й болючі в контексті розвитку
    №8, серпень 2019
  4. Батьки як команда — передумова успішної інклюзії в дитячий групі
    Сімейний простір — визначальний чинник розвитку дитячої особистості. Цінності, які сповідують батьки, обумовлюють цінності їхніх дітей. Від дітей, які зростають у нетолерантному просторі, не слід очікувати поваги та доброзичливості до людей, що не «вписуються» в загальноприйняте поняття «норми». Щоб успішно організувати інклюзію в групі ЗДО,слід сформувати у батьків дітей з нормативним
    №4, квітень 2019
  5. Читайте у наступних числах журналу
    Справа в Колбі, або Як допомогти педагогам прийняти інклюзивну освіту. Успішність інклюзивних процесів залежить від здатності педагога адаптуватися до нових вимог та бажання зробити індивідуальний внесок у розвиток інклюзії. Аби ідея інклюзії дійсно «запрацювала», необхідно, щоб вона стала складовою частиною професійного мислення педагога. Як це зробити, роз’яснить експерт.Батьки новачків
    №7, липень 2018
  6. Вітаємо переможців конкурсу!
    Коли ми оголошували тему цьогорічного конкурсу, то боялися двох крайностей: або конкурсних робіт не буде, або їх буде забагато. В обох випадках це означало б, що в боротьбі зі стихійним насадженням інклюзії в системі освіти психологи програли. Якщо робіт не було б — значить фахівці відгородилися, мовляв, немає проблеми, тож і розв’язувати немає чого.Якщо робіт було б забагато — фахівці схилили
    №8, серпень 2019
  7. Положення про конкурс «Iнклюзія. Лайфхаки для практичного психолога»
    1. Загальні положення. 1.1. Конкурс «Інклюзія. Лайфхаки для прак тичного психолога» (далі — Конкурс) організовано з метою: 4.2. Заявка на участь у Конкурсі підтверд жує те, що учасник погоджується з умовами його проведення. 4.4. Усі рішення з питань, що не обумовлені цим Положенням, конкурсна комісія ухвалює у робочому порядку з урахуванням інтере сів учасників Конкурсу. 5.Контактна інформація
    №2, лютий 2019
  8. Як допомогти вихователю сформувати батьківську команду
    СТАТТЯ ДО ТЕМИ Батьки як команда — передумова успішної інклюзії в дитячий групі Вихователь виступає медіатором, що поєднує сім’ю і ЗДО, та забезпечує розвиток дитини відповідно до вимог соціуму. Саме з вихователем батьки будують діалог та намагаються реалізувати побажання щодо навчання і виховання своєї дитини. Тому хоча учасниками батьківської команди є власне батьки,створити та розвивати
    №4, квітень 2019
  9. Інклюзивна освіта: чи все закарбували у пам’яті
    Тест. 1 Принцип, який не стосується інклюзивної освіти — це: а) кожна дитина потребує підтримки та дружби; б) завдання мають відповідати здібностям дитини; в) завдання мають бути наочними; г) систему слід адаптувати до потреб дитини, а не навпаки. Правильна відповідь — в. Принцип наочності вважають «золотим» правилом дидактики, його розробив Ян Амос Каменський.2 Під час розподілу ролей
    №5, травень 2019
  10. Iнклюзивна освіта: інформаційне забезпечення
    ПАМ’ЯТКИ ДО ТЕМИ: Принципи інклюзивної освіти Алгоритм діяльності практичного психолога і соціального педагога в умовах інклюзивної освіти СТАТТЯ ДО ТЕМИ: Положення про конкурс «Iнклюзія. Лайфхаки для практичного психолога» Інклюзивна освіта — один із провідних напрямів реформування системи освіти. Вона дає змогу охопити навчанням усіх дітей,попри їхні індивідуальні відмінності й психофізичні
    №2, лютий 2019
  11. Документи, наведені у журналі «Практичний психолог: Дитячий садок» № 2/2019
    Анкета для педагогів «Стиль педагогічного спілкування». Комплекс ігор та вправ для корекційної роботи з дітьми із руховою розгальмованістю або РДУГ. Конспект заняття з крупотерапії «Подорож до пустелі». Конспект міні-семінару для вихователів-початківців «Читаємо поведінку дитини — комунікуємо ефективно». Опитувальник для педагогів «Модель педагогічного спілкування». Офіційні документи,які
    №2, лютий 2019
  12. Читайте у наступних числах журналу
    Ритуали для новачка — запорука спокою для дітей та дорослих. Діти люблять стабільність та постійність, бо це їх заспокоює. Адже у такому великому мінливому світі щось має залишатися незмінним. Тоді на цю константу можна спертися, роззирнутися і рухатися далі. І що більше змін відбувається в житті дитини — вступ до дитячого садка, переїзд, розлучення батьків,народження молодшого братика
    №8, серпень 2019
  13. Психологічний супровід вихователів інклюзивних груп
    ПУБЛІКАЦІЇ ДО ТЕМИ: Робота з батьками та дітьми в інклюзивній групі: які аспекти врахувати психологу Як виховувати дитину з порушеннями психофізичного розвитку Поява в групі дитини/дітей з порушеннями психофізичного розвитку може стати для вихователів доволі стресовою ситуацією. І одного лише розуміння, що такими є вимоги нового закону про освіту, — замало, аби з нею впоратися.Що може зробити
    №3, березень 2019
  14. Настільні помічники фахівця, або Що варто знати про МКХ і МКФ
    Ефективна робота — запорука успіху. Для того щоб психолог міг побудувати свою роботу правильно, він має знати що значить той чи той шифр у витягу ІРЦ. Нині в Україні використовують чимало місцевих класифікацій, зокрема класифікації хвороб, лікувань тощо.Національна Програма інформатизації системи охорони здоров’я в Україні за 2006-2010 роки стимулює створення Уніфікованої системи кодування
    №7, липень 2019
  15. Корекційно-розвивальна робота в інклюзивній групі
    ДО ТЕМИ: Принципи допомоги дитині, що має порушення психофізичного розвитку Помірна розумова відсталість ЗПР психогенного генезу. Корекційно-розвивальна робота — система заходів, що дає змогу своєчасно допомагати дітям із порушеннями психофізичного розвитку. Порушення психофізичного розвитку виділяють за такими психологічними параметрами: Цілі — це твердження щодо бажаного результату.Завдання —
    №10, жовтень 2019
  16. Стоп емоційному вигоранню, або Як зберегти себе в улюбленій професії
    СТАТТЯ ДО ТЕМИ 12 порад, як не стати заручником своєї роботи Емоційне вигорання — стан, за якого людина почувається виснаженою морально, розумово й фізично на тлі хронічного стресу. Спершу на зміну ентузіазму, насназі та мотивації приходить агресивність, цинізм та байдужість. А відтак запускається механізм емоційного виснаження, дегуманізації та нестійкості.У науковий обіг термін «синдром
    №5, травень 2019
  17. Класифікація порушень психофізичного розвитку у дітей
    Це смарт-стаття з відповідями про порушення психофізичного розвитку у дітей. Налаштуйте статтю під себе. Дайте відповідь на запитання. Отримати персональну статтю. Читати повну версію. Виберіть, яка вада розвитку дитини є для вас найпроблемнішою: Щоб ефективно працювати в інклюзивній групі чи ЗДО, практичний психолог має розумітися на порушеннях психофізичного розвитку у дітей.Адже йому
    №6, червень 2019

Немає коментарів:

Дописати коментар