вівторок, 4 лютого 2020 р.

Протидія та попередження булінгу в закладі освіти.


Засідання клубу спілкування соціальних педагогів  закладів освіти
 Протидія та попередження булінгу в  закладі освіти.
Профілактична програма «Не смійся з мене»
21  січня 2020

"...Не смійся з мене, мені болить..."





Процедура подання (з дотриманням конфіденційності)
заяви про випадки булінгу (цькування)

1.Учні, вчителі, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора закладу освіти про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
2.На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування).
3.Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.
4.До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник  закладу та інші зацікавлені особи.
5.Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) 
та відповідальність осіб, причетних до булінгу

1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор  повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.



АЛГОРИТМ РОБОТИ ЗАКЛАДУ У ВИПАДКУ БУЛІНГУ

Якщо дитина стала свідком булінгу в закладі освіти, передусім вона може розказати про це батькам, вчителю, психологу або безпосередньо директору.
Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.
Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу.
Керівник закладу розглядає таке звернення та з’ясовує усі обставин булінгу. Надалі він скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то очільник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
До складу такої комісії можуть входити педагоги, психолог, соціальний педагог, батьки постраждалого та «булера», керівник закладу та інші заінтересовані особи.
У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.
Але за будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.
Окрім цього, дитина може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги.

Þ Національна дитяча «ГАРЯЧА ЛІНІЯ»
Центру «ЛА СТРАДА-УКРАЇНА»:

0-800-500-333
(для дзвінків з мобільного)

Консультують компетентні у дитячих питаннях психологи, юристи та соціальні працівники. Тут маленькі українці знайдуть підтримку та пораду стосовно своїх проблем.
Батьки, вчителі та вихователі матимуть змогу оперативно отримати індивідуальну консультацію стосовно порушень прав дітей.
Дзвінки на лінію – безкоштовні як зі стаціонарних телефонів на всій території України, так і з мобільних усіх операторів.



Þ Національна «ГАРЯЧА ЛІНІЯ»
з питань запобігання насильству (консультації юриста, психолога, соціального педагога):

0-800-500-335 та 116-123
(безкоштовно з міських телефонів),

 386 для абонентів Київстар, Водафон

0-800-500-225 та 116-111
На Національній «гарячій лінії» з попередження домашнього насильства можна отримати:
- інформаційні консультації (інформація про організації та установи, до яких можна звернутися у конкретній ситуації, перелік документів, які необхідно підготувати для звернення та інше);
- психологічні консультації (поради та підтримку психолога анонімно у телефонному режимі);
- правову допомогу (консультації та рекомендації юристів щодо конкретної ситуації, поради стосовно правильного складання необхідних документів тощо).

 Þ Омбудсмен з прав дитини в Україні 
Микола Миколайович Кулеба:

(044) 255-64-50


Þ Єдиний телефоний номер системи надання безоплатної правової допомоги:
0 800 213 103
(безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів),

можна отримати такі послуги:
- безоплатну правову допомогу дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- правові консультації;
- роз’яснення з питань отримання безоплатної правової допомоги;
- інформацію про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальних послуг та захисту прав людини, т а установи, які опікуються відповідними питаннями;
- зв'язатися з усіма центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги; отримати інформацію про їх місцезнаходження, контактні номери телефонів, інші засоби зв’язку.




Нормативна база

ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню) 2657-VIII від 18.12.2018»

  • Лист МОН України від 29.01.2019 №1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу».
  •  
  • Лист МОН України від 27.06.2019 №1/9-414 «Інформаційні матеріали щодо створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок у 2019/2020 н.р.:
  •  
  •  Лист МОН України від  28.10.2014р. №1/9-557 “Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей”
  •  
  •  Лист МОН України від 30.10.2018 року № 1/9-656 «Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей»





КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ЩОДО ТЕМИ АНТИБУЛІНГУ




Абетка для директора (рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти)стор.33-34, 56-68.


Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід. Методичний посібник. / Андрєєнкова В.Л., Мельничук В.О., Калашник О.А. – К.: ТОВ «Агентство «Україна», 2019. – 132 с.

«Не смійся з мене: просвітницько-профілактична програма тренінгових занять» : Навч.-метод. посібник / Лора Паркер Роерден, за заг. ред. Лях Т. Л. – К. : YMCA, 2013. – 100 с.


Інформаційні матеріали щодо профілактики булінгу, розміщені на блогу Нюні Т.Л.

http://niuniatl.blogspot.com/2019/11/blog-post_28.html


вебінар "Булінг в освітньому середовищі: як розпізнати та як діяти"
 https://youtu.be/O7CH-6dSbHQ (Всеосвіта)









Немає коментарів:

Дописати коментар