середу, 6 січня 2021 р.

Звіт про роботу за І семестр 2020-2021нр.

 

Звіт про роботу за І семестр 2020-2021нр.

консультант, психолог  ТКМЦ Г.Є.Несмашна

 

Методичний супровід діяльності психологічної служби освіти міста впродовж звітного періоду здійснювався з урахуванням основних напрямків, зазначених у методичних рекомендаціях ІМЗО, актуальних проблем діяльності психологічної служби в умовах сьогодення. Основну увагу було спрямовано на виконання 4-х пріоритетних завдань.

Забезпечення консультативного супроводу розробки моделі індивідуальної траєкторії професійного розвитку фахівця психологічної служби, сприяння формуванню професійної ідентичності фахівців з урахуванням професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти».

 Над реалізацією цього завдання працювала інтервізійна група, тематика якої була спрямована на забезпечення супроводу формування компетенції у побудові індивідуальної траєкторії професійного розвитку фахівців психологічної служби загалом та практичного психолога закладу освіти зокрема.

Однією з професійних компетентностей практичного психолога  відповідно до професійних стандартів є здатність до самооцінювання власної професійної діяльності, яка передбачає  знання відповідних інструментів  та особливостей їх практичного застосування для визначення власних потреб у професійному розвитку та самоосвіті. Одним з таких інструментів є самосупервізія як  складова рефлексивної позиції психолога.  Впродовж звітного періоду розроблено і апробовано авторську методику аналізу випадку у вигляді візуальної самосупервізії з використанням метафоричних карт на основі 5-крокової моделі позитивної психотерапії Н.Пезешкіана. Авторську модель самосупервізії було представлено на засіданні інформаційно- професійної підлокації інтеграційно-коригуючої локації 5 –го Дистанційного освітнього трансфер-містечка інноваційних можливостей «Самооцінювання як аналітичний інструмент внутрішньої системи забезпечення якості освіти» на тему «Самосупервізія в роботі працівника психологічної служби як складовий елемент траєкторії професійного розвитку сучасного фахівця».

Для  фахівців з невеликим стажем роботи працювала фасилітативна платформа, на засіданнях якої розглядались питання формування  професійної ідентичності практичного психолога освіти на основі професійного стандарту, а також питання використання сучасних  інструментів цілевстановлення у плануванні індивідуальної траєкторії професійного розвитку фахівця.

Забезпечено проведення  моніторингу фахових навичок практичних психологів закладів освіти за професійним стандартом, для чого створено опитування «Self-assessment profstandart» з використанням сервісу Google forms.


Ознайомлення працівників психологічної служби з сучасними методами та технологіями психологічного супроводу учасників освітнього процесу, у тому числі-  інформаційними.


 З цією метою було проведено засідання інтерактивної школи «Дистанційна робота психологічної служби освіти в сучасних умовах. Віртуальний кабінет фахівця психологічної служби» та засідання динамічної ініціативної групи, яке було присвячено питанню використання цифрових ресурсів у діагностичній роботі фахівця психологічної служби.  У ході проведення інших заходів учасників було ознайомлено з платформами «Lino,  Padlet, Quizizz,, Google classroom,  сервісом Google forms та ін.  Для курсів неперервної освіти підготовано програму «Цифрова грамотність фахівця психологічної служби». Таким чином, забезпечується нарощування цифрових компетентностей практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти.

З метою підвищення професійного рівня і розвитку творчого потенціалу фахівців психологічної служби у системі освіти України було проведено міський етап Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми».

На конкурс було подано 8 авторських програм, спрямованих на розкриття інтелектуально-особистісного потенціалу учасників освітнього процесу, формування та розвиток їх соціально-психологічних компетентностей, формування готовності до самореалізації. Вперше у поточному році  у конкурсі взяли участь працівники психологічної служби ПТНЗ.

Переможцем конкурсу стала «Програма підвищення соціальної адаптації першокурсників в умовах освітнього середовища професійно-технічного навчального закладу «Адаптаційна мобільність першокурсників» Забитівської Т. Я., практичного психолога ДПТНЗ «ТВПУ сфери послуг та туризму»;  ІІ місце розділили між собою програми практичних психологів ТЗОШ№11 та ТЛ № 21 - СМШ ім. І. Герети, а програма практичного психолога ДНЗ№34  отримала ІІІ місце.

Також психологічна служба освіти міста демонструвала свої здобутки у конкурсі «Парадигма освітніх інновацій», у якому взяли участь 7 працівників психологічної служби, 1 з яких попала у ІІ очний тур та отримала ІІ місце.


Організація заходів попередження виникнення надмірної напруги в суспільстві, що переживає кризові явища, запобігання ПТСР, кризове консультування; формування психологічної стійкості в умовах викликів сучасності, надання психологічної підтримки педагогічним працівникам.


Ряд засідань інтерактивної школи було присвячено питанням збереження психічного здоров’я та формування життєстійкості учасників освітнього процесу у   часі пандемії. Фахівців психологічної служби було ознайомлено з сучасними новітніми методами та прийомами саморегуляції,  формування життєстійкості, запобігання стресу. Вказані методи та прийоми психологи та соціальні педагоги використовують для роботи з учнями, педагогами та батьками, для власного самовдосконалення та запобігання вигорянню.

Підготовано програму для курсів неперервної освіти «Стрес та стресостійкість» яка допоможе педагогічним працівникам ознайомитися з вищезгаданими прийомами для покращення власної життєстійкості та допомоги дітям, з якими працюють.


здійснення інформаційно-просвітницької, профілактичної та методичної роботи щодо створення безпечного освітнього середовища, формування навичок ненасильницької комунікації серед усіх учасників освітнього процесу, запобігання булінгу, жорстокого поводження щодо дітей та молоді.

Введення в освітній процес Концепції БДДШ («Безпечна і дружня до дитини школа») передбачає створення у кожній школі до 2025 року сприятливого освітнього середовища. З цією метою було відвідано серію вебінарів Міністерства освіти і науки України спільно з Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та ГО «Дитячий фонд «Здоров’я через освіту»» «Безпечна та дружня до дитини школа» – cистемна модель для створення сприятливого освітнього середовища в контексті реформи НУШ». Закладам освіти пропонується приєднатися до он-лайн системи для експрес-оцінювання рівня безпеки і якості освіти у закладах освіти та використовувати її як ресурс для організації моніторингу безпечного середовища у внутрішній системі забезпечення якості освіти

37 педагогічних працівників пройшли навчання за курсом  «Попередження насилля та жорстокого поводження з дітьми» у рамках підвищення кваліфікації на курсах неперервної освіти ТКМЦНОІМ.

З метою встановити рівень емоційного ставлення дитини до школи, вчителя та класу, оцінити стан мікроклімату у класному колективі, виявити вплив негативного ставлення вчителя, якщо воно було присутнє, на  особистість дитини, здійснювалися заходи моніторингу в окремих класах початкової школи ТЗОШ№18, 24 у відповідь на скарги батьків згідно з відповідними наказами управління освіти і науки ТМР. Такого роду моніторинги дозволяють акцентувати увагу на питаннях формування безпечного середовища закладу освіти, привернути увагу педагогічних працівників до необхідності нарощення компетентностей з питань ненасильницької комунікації в освітньому процесі, ненасильницьких методів підтримання дисципліни у класі, вивчення прийомів формувального оцінювання навчальних досягнень учнів тощо.

Серед заходів самоосвіти було закінчено курси підвищення кваліфікації за освітньо-професійною програмою «Методисти обласних, міських кабінетів(центрів)/ психологи центрів професійного розвитку педагогічних працівників та керівники методичних об’єднань психологічної служби» ЦІППО ДЗВО «Університет менеджменту освіти».   Отримані під час проходження курсів знання та компетенції було використано при підготовці та проведенні заходів з фахівцями психологічної служби.

У результаті проходження повного практико-орієнтованого он-лайн курсу «МАК-майстер: створення колоди метафоричних карт» створено авторський набір метафоричних асоціативних карт «Люди як кораблі» для роботи з екзистенційними проблемами  .

Немає коментарів:

Дописати коментар