пʼятниця, 17 травня 2024 р.

«Психологічний підхід до профільної освіти: формування академічних ліцеїв та підтримка учнів у виборі кар'єрного шляху»

 

У рамках профільного маршруту для закладів освіти громади м. Тернопіль  «Формування академічних ліцеїв в умовах НУШ», «Гнучкість ЗДО до умов НУШ» 13-17.05.2024  для фахівців психологічної служби освіти міста було проведено 2 майстерки: «Актуальні питання психологічного супроводу закладів освіти через призму освітнього T-mistechka» та «Психологічний підхід до профільної освіти: формування академічних ліцеїв та підтримка учнів у виборі кар'єрного шляху».

Насамперед, учасники розглянули підсумки напрацювань трансфер-містечок впродовж 2018-2023 рр. За цей час було проведено 25 заходів, які висвітлювали  актуальні питання психологічного супроводу освітнього процесу НУШ, сприяли налагодженню продуктивної взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу, а також були спрямовані на запобігання негативних явищ , таких як стрес, ПТСР,  вигоряння  у зв’язку з викликами, пов’язаними з пандемією КОВІД-19 та повномасштабним вторгненням росії в Україну. Фахівців психологічної служби освіти міста, які брали участь у локаціях Т_містечка в якості спікерів, було відзначено грамотами управління освіти і науки ТМР та ТКМЦНОІМ.

Профмастерка «Психологічний підхід до профільної освіти: формування академічних ліцеїв та підтримка учнів у виборі кар'єрного шляху», яка відбулась 16.05.2024 на базі ТЗОШ№11,  стала кроком до  осмислення ролі , змісту і значення психологічного супроводу профільного навчання в НУШ.

Практичний психолог школи Оксана Тригук окреслила етапи допрофільної підготовки школярів, від пропедевтичної роботи у початковій школі і до вибору профілю навчання старшокласниками, познайомила учасників майстерки з вправами та техніками для учнів, які можуть допомогти їм зрозуміти особливості вибору професї, кар’єрного вибору та життєвого шляху загалом.

Голова громадської організації  «АТОМ» Ірина Яремчук та психолог цієї ж організації Марія Мороз розповіли про  заходи, спрямовані на допомогу учням у виборі професії, які реалізує громадська організація: молодіжні проекти “Обирай професію – обирай майбутнє!” та  “Будь на своєму місці!”, конкурс відеороликів з аналогічною назвою, тренінги та бесіди, навчання з проектного менеджменту, практика та стажування,  профдіагностика та профконсультації.

Цікавими є ПрофіGames - серія заходів для молоді, що дає змогу спробувати себе в професії,  попрактикуватися в щоденних обов'язках фахівця, набути нових практичних навичок та  побачити, чи підходить їм  ця професія .

 Марія Мороз презентувала колегам розроблений нею «Робочий зошит з профорієнтації для учнів».

У підсумку роботи майстерки виокремились загальні рекомендації щодо психологічного супроводу профільного навчання:

·        Не обмежуватися вивченням навчальної діяльності та шкільної суспільно-корисної активності учнів, а намагатися досліджувати їх позанавчальні інтереси та нахили, сильні якості, позитивні риси особистості та звертати на це увагу підлітків та батьків;

·        Враховувати такий індикатор професійної придатності, як емоційний комфорт, емоційна задоволеність своєю професійною діяльністю;

·        надавати рекомендації учням щодо виявлених в них професійно позитивних та негативних (протипоказаних) якостей;

·        залучати школярів до заходів, запропонованих ГО «АТОМ», де учні можуть  отримати  нові навички, у тому числі, професійні через власний досвід трудової діяльності, приміряти на себе певні професії та переконатися у правильності власного вибору або ж зробити його більш усвідомлено.













 

Немає коментарів:

Дописати коментар