пʼятницю, 23 жовтня 2020 р.

Самосупервізія 
в роботі працівника психологічної служби 
як складовий елемент траєкторії 
професійного розвитку сучасного фахівця



Однією з професійних компетентностей фахівця психологічної служби освіти є здатність до самооцінювання власної професійної діяльності, визначення індивідуальних потреб у професійному розвитку та самоосвіті. Вона передбачає знання відповідних інструментів (методів, методик, процедур) самоаналізу та самооцінки власного професійного розвитку та особливостей їх практичного застосування для визначення власних потреб у професійному розвитку та самоосвіті.
Одним з таких інструментів може стати самосупервізія як складова рефлексивної позиції психолога. Це - процедура самоаналізу конкретного кейсу з точки зору його результативності, яка дозволяє фахівцям акцентувати увагу на цілях і напрямах їх роботи, формувати системні підходи до стратегії і тактики консультування та психокорекції, планувати і прогнозувати ефекти психологічних втручань, а також здійснювати контроль над власною особистістю (недоліки, слабкі сторони, сліпі плями, осуд), усвідомлювати свої помилки і коригувати їх.
Серед цілей будь-якого виду супервізії - допомогти практикуючому фахівцеві розвинути в собі внутрішнього супервізора, з яким можна консультуватися прямо під час роботи.
Важливим аспектом самосупервізії є здатність самостійно аналізувати свою роботу.


22 жовтня 2020 року н
а засіданні інформаційно- професійної підлокації інтеграційно-коригуючої локації 5-го Дистанційного трансфер-містечка інноваційних можливостей на тему «Самосупервізія в роботі працівника психологічної служби як складовий елемент траєкторії професійного розвитку сучасного фахівця» було представлено авторську методику аналізу випадку у вигляді візуальної самосупервізії з використанням метафоричних карт на основі 5-крокової моделі позитивної психотерапії Н.Пезешкіана.  

Ознайомившись з методикою та виконавши самоаналіз випадку з її допомогою,  учасниці отримали усвідомлення, що така методика розширює бачення варіантів роботи з клієнтом, допомагає утримувати фокус уваги не тільки на клієнті, але й на собі, що допомагає не привносити свої проблеми у консультативний процес, допомагає знайти у собі сили приймати "страшні" тіньові частини клієнта і бути з ним поруч у процесі консультування чи психокорекції.

Серед рекомендацій: впроваджувати методику аналізу випадку у вигляді візуальної самосупервізії з використанням метафоричних карт на основі 5-крокової моделі позитивної психотерапії Н.Пезешкіана у практику роботи фахівців психологічної служби як дієвий інструмент професійного саморозвитку фахівця.
 
Несмашна Г.Є.





Немає коментарів:

Дописати коментар