Самосупервізія
в роботі працівника
психологічної служби
як складовий елемент траєкторії професійного розвитку сучасного фахівця
в роботі працівника психологічної служби
як складовий елемент траєкторії професійного розвитку сучасного фахівця
Однією з професійних
компетентностей фахівця психологічної служби освіти є здатність до самооцінювання власної професійної
діяльності, визначення індивідуальних потреб у професійному розвитку та
самоосвіті. Вона передбачає знання відповідних інструментів (методів, методик,
процедур) самоаналізу та самооцінки власного професійного розвитку та
особливостей їх практичного застосування для визначення власних потреб у
професійному розвитку та самоосвіті.
Одним з
таких інструментів може стати самосупервізія як складова рефлексивної позиції психолога. Це - процедура самоаналізу конкретного кейсу з точки зору його
результативності, яка дозволяє фахівцям акцентувати увагу на цілях і напрямах
їх роботи, формувати системні підходи до стратегії і тактики консультування та
психокорекції, планувати і прогнозувати ефекти психологічних втручань, а також здійснювати
контроль над власною особистістю (недоліки, слабкі сторони, сліпі плями, осуд),
усвідомлювати свої помилки і коригувати їх.
Серед цілей будь-якого виду супервізії - допомогти
практикуючому фахівцеві розвинути в собі внутрішнього супервізора, з яким можна
консультуватися прямо під час роботи.
Важливим
аспектом самосупервізії є здатність самостійно аналізувати свою роботу.
22 жовтня 2020 року на засіданні інформаційно- професійної підлокації інтеграційно-коригуючої локації 5-го Дистанційного трансфер-містечка інноваційних можливостей на тему «Самосупервізія в роботі працівника психологічної служби як складовий елемент траєкторії професійного розвитку сучасного фахівця» було представлено авторську методику аналізу випадку у вигляді візуальної самосупервізії з використанням метафоричних карт на основі 5-крокової моделі позитивної психотерапії Н.Пезешкіана.
Ознайомившись з методикою та виконавши самоаналіз випадку з її допомогою, учасниці отримали усвідомлення, що така методика розширює бачення варіантів роботи з клієнтом, допомагає утримувати фокус уваги не тільки на клієнті, але й на собі, що допомагає не привносити свої проблеми у консультативний процес, допомагає знайти у собі сили приймати "страшні" тіньові частини клієнта і бути з ним поруч у процесі консультування чи психокорекції.
Немає коментарів:
Дописати коментар